Ellencassandra skrev 2018-09-19 10:22:12 följande:
Precis. Nr 4.. man börjar bli en van ruvare vid det här laget xD oj okej.
Konstigt att det har varit sån skillnad på den privata å Sahlgrenska. Undra vad det kan bero på. Har du kört samma protokoll på båda ställena eller är det nån ändring med medicinerna? :o fast såklart att det kan variera ändå. Har du fått till frysen nån gång?
Usch, man vill ju verkligen inte vara van vid att ruva :/ Hoppas detta är sista gången för er åtminstone med första barnet (ifall ni önskar fler).
Nej, första gången på Sahlgrenska körde vi långt på menopur och lite gonal f. Denna gången korta med gonal f och lite menopur. Hos privata kliniken har vi kört något lägre dos med endast gonal f. Äggreserven kan ju ändras men jag är bara 28 och har svårt att tro att den ändrats så fort eller att kvaliteten sjunkit så mycket. Kan ju bero på mycket och tänker att sista landstingsfinansierade försöket kanske kommer visa en trend i sådana fall. Kanske skiljer sig hanteringen av ägg och spermier mellan kliniker också? Men jag tror mest det beror på medicineringen faktiskt. Nästa gång ska jag be om att få göra exakt samma protokoll som hos den privata kliniken. Hos den privata har vi fått två återföringar (ett tvådagars och ett tredagars) samt två blastocyster och en tredagars till frys. Detta på två behandlingar där de fick ut 6 mogna ägg. Alltså 5 av 6 överlevande embryon (de två återförda tog ju sig dock inte)! På Sahlgrenska har vi fått ut sju ägg men bara två av dessa befruktades och återfördes. Sorry för rörigt inlägg... :)