• BragoP

Ni som har bebisar!

Stuppis1 skrev 2018-07-31 09:51:54 följande:

Vilka regler som gäller är helt upp till er föräldrar och har era vänner och bekanta problem med det får de avstå från besök.

Med mitt första barn insåg jag att vanligt folkvett inte är så vanligt. Folk tog upp min nyfödda bebis utan att fråga, rökare lät bli att tvätta händerna innan de gillade med barnet, etc. När vi sa ifrån var vi överkänsliga...

Nu med andra barnet kommer jag att vara stenhård. De som inte respekterade våra regler första gången kommer helt enkelt inte att få träffa vår bebis. Vissa kommer att bli skitsura men som förälder ansvarar jag för mitt barn, inte alla gamla mostrar och deras känslor.

Stå på dig ts!!

Även jag har upplevt det här med min lilla. Blev otroligt chockad över hur lite folk tänker. Innan jag fick barn kunde jag vara mesig men efter att jag blev mamma så skiter jag i om det blir dålig stämning. Jag säger ifrån.

Till TS, du är förälder, du får ha vilka regler du vill. Bry dig inte om vad andra tycker. Jag själv har blivit kallad för hönsmamma/dum osv bara för att jag inte låter rökare hantera mitt barn utan att tvätta händerna samt inte låter sjuka småbarn kladda på henne.
Svar på tråden Ni som har bebisar!