Ni som har bebisar!
Jag har börjat sätta lite "regler" till släkten å vänner när bebis är fött.
Alltså tvätta alltid händer innan ni håller i bebis, kladda å pilla inte i ansiktet å att ni ska va helt friska i 1-2 veckor innan ni träffar bebis. Å såna där självklara saker.
Men då säger då dom men varför de du måste ju låta bebisen få infektioner å bli sjuk å sånt.
Och jag blir så arg när dom säger så.
Självklart kommer ju bebisen få massa infektion risker å de när bebis blir större.
Men under nyfödd till 1 år ska man väl tänka sig lite för när de gäller sånt.
Med tanke på RS viruset.. sen har ju inte små barn något immunförsvar heller.
Har alltid tvättat händerna när jag tar i någons bebis, kladdar inte i ansiktet. MEN kan smeka huvudet på dom när dom är lite ledsna å ska sova.
Eller låter jag helt överbeskyddande?!?
De är liksom enkla "regler" jag vill ha till min bebis pga av infektion risken å RS virus.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-07-31 09:35
Menar 1-2 veckor beroende på sjukdom.
Och om nu dom känner sig osäkra att de är friska som ska komma på besök. Så får dom inte komma.
Te.x att de har vart förkylda å bara lite rinnsnuva å halsont så får de ändå inte komma.
Jag har en svägerska som hade en kompis hemma när hon hade vart förkyld å bara lite rinnsnuva kvar. Å de smittades på ca 4-5 månaders bebis å va nära på att stryka med.
Det är DÄRFÖR jag känner mig lite extra försiktigt mot infektioner i början av bebisens tid. För jag är beräknad den 14 januari mitt i den dumma tiden!