• nernu

Ni som har bebisar!

Ha du dina regler. Tror du att du kommer inse själv vad som är för mycket när det har gått ett tag. Man är lit ehönsig i början med första barnet. Ett litet eåd är att inte bli arg när någon ger dig ett råd som du tycker är dåligt. Det blir bara värst för dig själv. Säg jaså tack för tipset och gör som du vill sen.

• nernu
    Lindinii skrev 2018-08-01 19:56:48 följande:

De är så att alla i min närhet kommer med råd nu och vissa har inte ens barn. Å det blir för mycket å blir lite irriterad när alla ska ge råd om något.

Inte bara detta med hygien å sånt. De är vad man ska ha för vagn te.x Å mycket mer.

Så när barnet är fött vill jag inte ens veta vad de säger, känns de som.

Ja de vill väl vara delaktiga och ha något att prata om. Det har ju ingen relevans? För jag antar att ingen har hållt en pistol mot ditt huvud medans du gråtande har suttit framför datorn och beställt hem en emmaljunga som du inte vill ha?
  • nernu
    Lindinii skrev 2018-08-01 19:56:48 följande:

De är så att alla i min närhet kommer med råd nu och vissa har inte ens barn. Å det blir för mycket å blir lite irriterad när alla ska ge råd om något.

Inte bara detta med hygien å sånt. De är vad man ska ha för vagn te.x Å mycket mer.

Så när barnet är fött vill jag inte ens veta vad de säger, känns de som.

Ja de vill väl vara delaktiga och ha något att prata om. Det har ju ingen relevans? För jag antar att ingen har hållt en pistol mot ditt huvud medans du gråtande har suttit framför datorn och beställt hem en emmaljunga som du inte vill ha?
  • nernu
    Lindinii skrev 2018-08-06 14:19:08 följande:

Asså ne har inte haft någon pistol mot huvudet.

Men de roligaste är att min bror har fått 2 barn å där va de inte prat eller råd vad han skulle göra.

Vad han ska beställa å massa sånt.

Men när jag ska få bebis då ska alla va på mig!

De är ju mitt barn å de är ju jag å bebisen pappa som bestämmer hur vi vill uppfostra å köpa till barnet. Ingen annan.

Ja precis. Så varför bry sig? Säg tack för tipset och lyssna på det du vill och skit i resten. Kommer spara dig mycket huvudvärk genom livet.
Svar på tråden Ni som har bebisar!