Inlägg från: Workingmom |Visa alla inlägg
  • Workingmom

Ni som har bebisar!

Min regel är att inte hålla i bebis om man är förkyld. Komma och titta kan man få göra.

Drick inget varmt när man håller i bebis med risk för att spilla och bränna barnet.

Stoppa inte bebisens tutte i din egen mun om den ramlat på marken. (Det gjorde svärmor vid första besöket) (!!!) Äckligt och inte ok.

Rök inte i närheten av mitt barn, varken spädbarn eller större.

Sen har jag 3 större barn som gärna vill gosa med sin bror och jag kan omöjligt tjata på dom att tvätta händerna stup i kvarten. Isf då vi varit iväg på affären eller att de varit med djuren på gården..

Min bebis får lätt smuts under naglarna och suger på sina fingrar ibland. Har inte blivit sjuk av det, de har nog inte något av mina barn blivit.

• Workingmom
    Iowhannah skrev 2018-08-02 09:05:26 följande:

Fast det där med nappen (jag antar att tutte betyder napp i detta sammanhang) har jag fått lära mig är bra. Så länge den vuxna som gör det är frisk såklart. Jag (och min man och min svärmor) gjorde så med sonen och han är friskare än de flesta förskolekompisar, och jag gör så med dottern i förhoppning att det kommer vara lika bra för henne. Det hjälper bebisar att stärka sitt immunförsvar, mycket bättre än att hålla på och sterilisera dagarna i ända.

Tack. Det ska jag ta lärdom av
Svar på tråden Ni som har bebisar!