• legomum

Ni som har bebisar!

Det är ju självklart att man ska vara frisk när man träffar nyfödda samt att man inte pillar i ansiktet och att man tvättar händerna.

Men vilken sjukdom är det du menar som man måste vara frisk från i en två veckor innan? Har nämligen Inte någon sådan kunskap om någon speciell sjukdom. Vore bra att få veta. Om inte annat är det lättare att föra en diskussion om hur smitta fungerar.

• legomum
    Lindinii skrev 2018-08-06 14:19:08 följande:

Asså ne har inte haft någon pistol mot huvudet.

Men de roligaste är att min bror har fått 2 barn å där va de inte prat eller råd vad han skulle göra.

Vad han ska beställa å massa sånt.

Men när jag ska få bebis då ska alla va på mig!

De är ju mitt barn å de är ju jag å bebisen pappa som bestämmer hur vi vill uppfostra å köpa till barnet. Ingen annan.

Oj då har du en liten liten erfarenhet om hur det är att få tvillingar. Då när de var nyfödda så kunde jag inte gå ner till centrim utan att bli stoppad av för mig okända människor som ville berätta vilken koppling de har till tvillingar. Sedan vill de klappa bebisarna, fota, hålla osv de vill veta vem som kom först o i vilken vecka. De vill veta om de komnpå naturlig väg eller med hjälp.

Listan är aslång om hur folk tar sig rättigheter... sedan har vi tjocka släkten och vänner. De är inte bättre de heller vet inte hur många gånger jag fått höra "stackars dig som får två barn samtidigt... och pojkar dessutom det som Ääääär så tufft" och "då måste du köpa det och det/ska du verkligen ha sådana där till barnen" ... osv

Att bli tvillingförälder är "allmänhetens egendom" man får tåla och överleva.

Sagt ifrån ett gäng gånger när folk är ohyfsade men annars har jag bara lett ljuvt och sagt "tack ja visst är de goa" jag slutade orka bry mig vad de sa tillslut.

Luttrad... oh ja. Haha
Svar på tråden Ni som har bebisar!