Inlägg från: MaalinJ |Visa alla inlägg
  • MaalinJ

Vi med Bim September 2018

Lindsey77 skrev 2018-08-25 21:33:13 följande:

Nytt försöksår, nya tag. Nu har det gått ett år sen vi började försöka med vår sladdis. Har ju inte gått något vidare. Mellan dec-maj blev jag gravid 4 ggr, och alla ggr fick jag missfall i vecka 4+3. Det mest troliga är att jag har för gamla ägg, är 41 år. Men jag hoppas fortfarande på en lyckoträff. Nu har jag inte varit gravid på tre månader. Hoppet finns kvar.

Idag är jag på ÄL +4. Seeegt att vänta... BIM 4 september.

Någon mer än jag som är med i dessa BIM grupper månad efter månad?

Jag har också hä gt på i några månader :)
  • MaalinJ

Fick en svagare skugga idag på gravtestet nu under kvällstid. Jag började blöda idag så trodde att mensen kom men har BIM den 6 september. Nu misstänker jag att det kanske är ett missfall. (så här har det varit dom tidigare gångerna) vi är i Cypern nu å jag tog så klart bara med mig ett test hit. Får testa när jag kommer hem om det har blivit starkare eller om det har försvunnit.

• MaalinJ

1/9 - timal89, Esofe, Emmzi93, Snöflingan28

2/9 - Mantan , puffen2009, MammaPolly, novemberregn

3/9 - Lilla Lina, Ardnas89, Pemsan

4/9 - kiwibear, ero13,

5/9 - Sirest01, Miichaella

6/9 - MaalinJ, månflicka, WanderChild

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87

8/9 - Kira16, Buffsie, Nr2år2019, Canama

9/9 - mumintroll, Periksson90, Kkm, Blomma10

10/9 - Anno89 , Carola18

11/9 - onlyme86, Linepj, smultronsmula, Nova92

12/9 - KSRG8887, minimera

13/9 - Tessaloniki

15/9 - lyckligast80

16/9 - Lola90

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff

18/9 - NiniBy, Missempi

19/9 - carolol

21/9 - Ettlitetsyskon, Heilena, IBS, Sobika

22/9 - Gulletussan82

23/9 - franksmatte

24/9 - Issari

25/9 - Skuggviol, Sariiparii , AliceJuni

27/9 - Amne18

28/9 - Honsomlängtar, Frunochmamman

29/9 - Bambinoo, Jagerika, JenniB, Dinofantast, Piffan87

30/9 - Em0ma maalinJ

PLUS-listan:

30/8 - H1ssa (BIM -4)

1/9 - Poison88 (BIM-3), jenniiifer95 (BIM-3)

2/9 - EnBlivandeWestring (BIM-5)[/quote]

Lägger in ett nytt BIM datum den 30/9

• MaalinJ

Det va ett tidigt missfall den här månaden. Vi fick inte glädjas länge utav det svaga pluset vi fick ena dagen som sedan bara försvann mer å mer för varje dag.

Känns otroligt tungt just nu.

• MaalinJ
    Laurenskan skrev 2018-09-08 19:31:12 följande:

Jag förstår det, hade likadant förra månaden, måste bli pluss som stannar snart :)

Ja fy.. Vet inte om jag orkar mer snart. Har försökt i 18 månader nu :( vi försöker året ut. Sen släpper vi detta. Känns som att livet hela tiden stannar upp å detta är ju det enda man tänker på hela tiden...
  • MaalinJ
    carola18 skrev 2018-09-08 21:12:35 följande:

Beklagar

Tack! Så fruktansvärt jobbigt när man försökt så länge..
  • MaalinJ
    Laurenskan skrev 2018-09-08 19:45:23 följande:

Ja, det är inte mycket annat i tankarna. Men ge inte upp! Jag tänker köra på, försöker planera annat i vardagen så tankarna skingras. Vi har inte sökt hjälp, har ni?

Jag försöker också "leva som vanligt" och inte tänka så mycket på det. Men varenda månad blir jag ledsen och vi känner sån press när det är ägglossning.

Vi har varit i kontakt med en klinik och jsg har fått hjälp av min läkare att ställa om livmodern. Jag har pcos så har haft problem med ägglossning och mens. Men den verkar vara något mer stabil nu. Dock så har inte min man fått helt godkänt spermaprov å han har cystor som växer på hans sädersledaren så vi har problem båda två. Vi kunde inte bli erbjudna så mycket hjälp eftersom vi har barn sedan tidigare. Men dom pratade om att vi skulle spola mina äggstockar nu till hösten. Och att det ev blir operation för min man. Vi kanske får ställa oss till att betala IVF själva och det är så klart ett alternativ men vi börja känna att någonstans måste vi också sätta "stopp". Våra barn har blivit stora nu och när vi bestämde oss för att skaffa nr 3 så trodde vi att vi redan nu skulle ha en 1 åring. Jag måste nog börja finna mig i tanken att det inte blir fler och finna mig i det.

Hur länge har ni försökt?
  • MaalinJ

Har idag fått en tid om 2 veckor till fertil kliniken. Blev väldigt nervös just nu. Mannen har redan lämnat spermaprov som inte va helt godkänt så nu ska vi ta tester på mig å där efter spola äggledarna. Känns skönt st bli utredd på riktigt nu men är rädd över vad domen blir. Att vi har svårt att få barn efter snart ett år det har vi ju förstått men hoppet om att vi ändå kan lyckas finns ju där varje månad.

• MaalinJ
    Gylleneprinsessa skrev 2018-09-12 13:10:45 följande:

Hej. Jag hoppar in här. Det var länge sedan jag var på familjeliv. Efter tre års försök är jag dock fortfarande barnlös. Jag hade äl den 2 sep och fick i lördags stickningar i livmodern samt lite mensvärk. I söndags vaknade jag med huvudvärk, illamående och hade nästan feber så jag låg nästan hela dagen. Som en infektion. Molvärken har kommit och gått men igår morse hade jag mycket värk under morgonen och förmiddagen. Inbillade mig att jag såg någon sorts färg på toapappret. Dock ingen riktig blödning. Tänker att det kanske var ägget som fäste? Sedan har symptomen försvunnit litegrann och oroar mig för att avsaknandet av flytningar och mina ömmande bröst är mensen som är på väg. Negativt test i morse. Jag blir också hungrig ofta och måste då äta något på en gång för att inte må illa. Kan det ha tagit sig? Bim på söndag så jag är på bim -4 idag.

Åh hoppas för din skull att du plussar snart. Vi har försökt sen feb - 17. Men vi har barn sedan tidigare. Vad har du/ni fått för hjälp? Är du ensamståde?

Stor kram till dig!
  • MaalinJ
    Gylleneprinsessa skrev 2018-09-12 13:41:39 följande:

Vi har genomgått en utredning som visar att sambon kanske helt enkelt har druckit för mycket energidryck och kaffe. Vi ska remitteras till IVF så snart vi lämnat infektionsprover nästa vecka. Han har dock slutat att dricka så mycket koffein så vi hoppas bli gravida nu ändå och slippa åka till fler kliniker och sjukhus. Vilken hjälp har ni fått? Kram ????

Nu blev jag orolig. Min man har också druckit mycket kaffe i alla år. Dock så har han nästan slutat med kaffe det senaste året (dricker typ bara på morgonen) vi har varit i danmark där dom opererade tillbaka den ena sädersledaren som va av. Det betalde vi själva. Han har under några år haft problem med cystor å infektioner. Jag har ställt om livmodern pga min pcos. Mannen lämnade sperma prov i april där vi fick i svar "provet visade nästan godkänt dock avdrag av lätta spermier" vi tolkade det ändå som posetivt men det verkar inte ta sig ändå. Jag ska utredas om 2 veckor å då ska dom bla se om jag har haft ägglossning den här månaden och sen skulle dom boka in mig för spolning i äggledarna. Där efter skulle vi väll få prata med en läkare å se hur vi ska gå vidare med allt.
Svar på tråden Vi med Bim September 2018