LD2018 skrev 2018-09-12 21:00:10 följande:
Herregud vilken röra... Men vilken tur ändå att ni redan har två barn. Förstår att ni väldigt gärna vill ha en 3e men tänk att det kunde varit värre om det var ert första barn ni kämpade för!men ja, inväntar ni nu då era prover så ni ska ju såklart försöka på naturlig väg först innan ni drar det längre som jag förstått det som?
Önskar er lycka till iallafall!
Ja det är lite rörigt. Vi bestämde oss för 2,5 år sedan att vi ville ha en till. Trodde aldrig att jag skulle sitta här och fortfarande inte bli gravid. Sonen blev jag oplanerat gravid med och dottern blev till på första försöket. Har haft två oplanerade graviditeter som slutat i missfall så jag har ju haft lätt för att bli gravid tidigare. Ja jag är verkligen så tacksam över att jag redan har två barn. Beundrar alla barnlösa som kämpar med detta varje månad i flera år, fy fan!
Ja får vi bara okej av läkaren så är vi berädda på att köra på på naturlig väg ett tag till. Vi har ju ändå redan bekostat 28000 för att han skulle ha två fungerande sädersledare. Det ska bli läskigt att utredas men samtidigt skönt att kanske få veta varför det inte går. Det finna kanske behandlingar å läkemedel för att öka chanserna? Vi vet som sagt inget så det ska bli skönt att få prata med någon.
Har du barn sen innan eller är det här er första? När är du beräknad?