Inlägg från: Lala90 |Visa alla inlägg
  • Lala90

Vi med Bim September 2018

Denna väntan alltså.. jag försöker att inte tänka så mycket, de senaste försöken har jag maniskt tänkt på detta bebisskapande konstant försöker tänka ?det blir som det blir? men den där besvikelsen när mensen kommer är brutal..

Bim -8 idag o jag känner ingenting särskilt. Igår hade jag molvärk på kvällen men det kanske var för att magen (den andra magen haha) var gasig. Nåväl, inga sura miner! hur går det för er andra? Känner ni något? Hur gör ni för att inte grubbla så mkt? Eller gör ni det?

• Lala90

Jag är lite seg på svaren mellan varven.. skönt att höra från er andra att jag inte är helt ensam om att grubbla o tänka, får försöka att distrahera mig med jobb och annat jag med

Jag tycker att jag kissar oftare, men det kanske bara är jag som är medveten på ett annat vis om precis ALLT nu.. jag är hungrig och blir hungrig-grinig direkt. Humöret svajar. Ja ni hör ju, kan ju mycket väl vara bara pms o mens på gång (bim-6) Men man hoppas ju så innerligt så var det ju det här med att inte tänka så mkt... haha!

• Lala90

Gaaah ilsken som ett bi och ledsen, sen glad igen.. dessa svängningar, precis som min sedvanliga PMS är det någon som haft det så men ändå kanske varit gravid-irriterad istället? Snacka om att greppa halmstrån BIM -5 idag..

• Lala90
    Omstart2019 skrev 2018-09-02 15:31:33 följande:

Du får jättegärna se till att ta den senaste BIM-listan. Jag vill inte stå med eftersom jag fått missfall idag...

Bamsekramar till dig!! <3
  • Lala90
    Buffsie skrev 2018-09-02 19:03:13 följande:

Min granne jobbar med reflexiologi (och energifält), jag satt inne hos henne en stund ikväll och så plötsligt så säger hon "jag får upp 'bebis på tisdag' och 'det kan gå fort'" och tittar frågande på mig. Hon vet inte att vi försöker få barn, så jag gissar att jag bör ta ett test på tisdag :O

Men hjälp vad häftigt!!! jag håller tummarna och väntar med spänning på tisdag
  • Lala90
    Buffsie skrev 2018-09-02 19:42:17 följande:

Ja, men nu fick hon upp min förhoppning, jobbigt om det nu inte är något :')

Nä det förstås, vi får hoppas o hålla tummarna lite försiktigt :?D
  • Lala90
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-03 07:36:52 följande:

Så ja :D Där kom det tydliga strecket! CB-early gav nu på morgonen ett ljusblått streck och jag är överlycklig. Nu vill jag smitta er andra med gravidhormoner

Världens största grattis!! tackar o tar emot alla gravidhormoner <3
  • Lala90
    EKarlsson skrev 2018-09-03 09:38:21 följande:

Hörrni.. Jag tror jag är gravid!

Jag är i blandad chock och överlycklig och jag har knappt förstått det än!

Min bim är någonstans mellan idag-onsdag men jag tog ett Clearblue digitalt test i morse och det stod Gravid 2-3!

Frågan är nu, vågar jag verkligen ta ut all glädje eller ska jag vänta några dagar? Jag tänkte göra ett nytt test imorgon och på onsdag för att verkligen vara på säkra sidan.

Åååh grattis!!!
  • Lala90
    Ineeobie skrev 2018-09-03 10:24:18 följande:

Förra veckan satt jag på toaletten på jobbet och grät för att det kom blod på pappret när jag kissade.. JÄVLA SKITMENS tänkte jag.. för-mens några dagar innan mens som vanligt tänkte jag... Jaja.. Släppte alla gravidtankar och körde på som vanligt.. kände lite kramper i magen dagen efter, och tänkte: KOM NU DÅ MENSJÄVEL kicka igång bara..

På kvällen sen började googla och läsa runt på familjeliv och fick lära mig ett helt nytt ord.. Nidblödning.. (HUR har jag aldrig hört om detta?!) En kort blödning man kan få typ en vecka innan mens när ägget fäster.. Den natten drömde jag om ankungar hela natten (så skumt!) Vaknade på morgonen och fortfarande ingen mens.. och nu tänkte jag typ att jag är skengravid för brösten ömmade, lite illamående och små kramper..

Åkte till apoteket.. köpte och gjorde ett CB-gravtest...

GRAVID 1-2 veckor

Gjorde ett till nästa dag med morgonurinen.. Ett tydligt blått PLUS.

Har nog inte fattat det själv än...?

pendlar mellan att vara helt euforiskt glad och livrädd.

Åh vad härligt!! Stort grattis
  • Lala90

Nu tjatar jag igen..

Men är jag ensam om att få nästan lite ångest av att bim närmar sig? sista veckan är hemsk. Jag har bim på fredag och jag känner ingenting annorlunda i kroppen.. pms-humör bara.. Jag är så in i bomben less på besvikelsen när mensen kommer

• Lala90
    Canama skrev 2018-09-04 06:22:43 följande:

Du är inte ensam!! Jag har ett testa tidigt-test hemma som jag rent teoretisk borde kunna ta och få positivt OM jag är gravid.. men ändå vill jag inte ta det... Jag känner verkligen ingenting! Brukar normalt sätt till och med va illamående på morgonen men inte ens de känner jag nu (vilket iofs är lite skönt men men...) Annars är jag precis som innan jag får mens. Hungrig. Så förväntar mig tyvärr mensen på lördag :?(

Åh ja exakt så!! Fan vad värdelöst det är... jäkla skit! Och jag brukar så sällan vaga negativ, jag hatar det! Försöker gaska upp mig men det är så svårt just kring detta
  • Lala90
    Poison88 skrev 2018-09-04 07:34:28 följande:

Idag är dagen då mensen ska komma enligt mina beräkningar. Men icke sa Nicke! Så nu känns det verkligen som jag kan tro på mina positiva test. Vet såklart att de stämmer men ni förstår nog vad jag menar. :)

Vill tillägga att jag mer eller mindre inte känner av så många symtom. Vill säga det för er som väntar på BIM och heller inte känner något än.

Ingen molvärk, inga ömma bröst, inga förändringar på bröstvårtorna eller liknande. De lilla jag känner är lite illamående nu på morgonen. Så ni som väntar än på BIM lev på hoppet att det har tagit sig trots att ni inte känner något än.

Lycka till alla!

Tack snälla underbara du för dina ord, du anar inte vad de betydde för mig idag <3 stort grattis igen till dig också! Vilken fantastisk känsla, kan inte ens föreställa mig
  • Lala90
    Periksson90 skrev 2018-09-06 09:16:59 följande:

Idag plussade jag! :D ÄL+11/BIM-3. Är lite i chock! Hoppas den här lilla efterlängtade bönan vill stanna <3

Åh helt underbart! Vad hlad jag blir för din skull!! dundergrattis <3
  • Lala90

Gah, mensvärken har gjort sig påmind ikväll Bim imorgon... fy farao vad besviken jag blir.. önskar jag hade kunnat få dela plus-glädjen med er andra denna månad <3

• Lala90
    Buffsie skrev 2018-09-07 04:35:54 följande:

Tredje morgonen i rad som jag vaknar av att jag måste gå på toa runt 04, passade på att våga mig på att ta ett test och dra mig baklänges - det är ingen tvekan längre! Hoppas verkligen att mini vill stanna nu (skulle vilja sätta in en miljon hjärtan, men det går ju inte från mobilen på FL)! Jag står o skakar av glädje här!! :D :D

Jag blir alldeles rörd för din skull här borta, allvarligt :?) det är helt underbart! Världens störata lycka till och grattis tusen gånger om <3
  • Lala90

Mensen kom idag, en dag för sent. Tänk vad den där ynka försenade dagen hinner sätta griller i skallen på en jaja. Nya tag i oktober! Dunderstort grattis till alla plus och lycka till nu till alla som väntar på bim, jag håller tummarna så hårt för er skull!! jag hänger kvar här i tråden och följer om det är okej. Det har varit ett sånt stöd med denna tråd, tack snälla alla <3

Svar på tråden Vi med Bim September 2018