Inlägg från: Anonym (Sök akut hjälp!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sök akut hjälp!)

Jag vill dö, men vill inte begå självmord

Sök akut och säg som det är att du har ständiga tankar på att avsluta livet men det som hindrar dig är ditt ansvar mot ditt barn. Du kommer garanterat få hjälp av något slag , annars försätt vara extremt tydlig med detta tills du får det. Håll inte tillbaka när de frågar hur du mår, Vilgot att du är ärlig så att du får prioritet.

Kan du inte söka akut pga inte möjlighet ill barnvakt så gör det direkt på morgonen, passa på när barnet är i skola/omsorg. Stort lycka till. Livet behöver inte fortsätta som det har varit även om det känns så när man inte vet nåt annat. Jag har också vart med om övergrepp, att Li övergiven, familjehemsplaceringar osv och hade grov ångest upp till ca 30 års ålder. Dock inte sån dödslängtan som du beskriver. För mig kom förändringen när jag fick släppa fram mina känslor och minnen på riktigt, tillsammans med en psykolog (inte kbt utan sån när man får verkligen prata igenom livet)

Sporthoj66 skrev 2018-08-30 13:33:44 följande:

Jag är i liknande läge fast av en annan anledning.

Jag kommer inte att kämpa så länge till. Kanske till våren orkar jag, sedan får det vara nog. Jag får se till att min yngre son får vet att det var en olyckshändelse. Han kommer inte att göra någon utredning. De kommer att säga att jag fick hjärtinfarkt eller något dylikt. Det känns som en lättnad att se slutet på tunneln.

Ring genast till en hjälplinje, du kan bli hjälpt, jag LOVAR dig att livet kan blir värt att leva igen. Jag var i jelvetet och kom ut, trodde aldrig det var möjligt men hela min existens är annorlunda idag efter att jag fått hjälp. Utsätt inte dina barn för den förlusten, det är ett enormt slag att förlora sin förälder, du kanske tror att deras liv blir oförändrade/bättre utan dig men sanningen- faktum- är att du kan "skicka vidare" ditt helvete till dom genom att ta dit liv. Ring nu, idag. Du kan ringa upp och bara säga att du vet att det inte kommer hjälpa, bara ring.

mind.se/hitta-hjalp/sjalvmordslinjen/

Skönt att höra från dig!! Önskar dig ett fint och lugnt och stadigt tillfrisknande <3

Svar på tråden Jag vill dö, men vill inte begå självmord