• Siri88

BIM oktober-18

Startar en ny BIMtråd för oktober.

Vi försökte första gången förra nu i september men tyvärr kom mensen idag. Så nu siktar vi mot försök nummer två!

Denna månad ska jag köra med ägglossningsstickor i hopp om att bli gravid! Drömmen är ett juni-barn!

Jag har bim den 5/10.

• Svar på tråden BIM oktober-18
  • cassandra92
    Sommaren2018 skrev 2018-10-24 06:17:07 följande:

Vi började försöka oktober förra året och blev gravid juni som sen ledde till mf.

Efter det blev de lite paus och så tog vi upp försöket förra månaden men då fick jag aldrig ägglossning :)

Själv då? :)

Åh nej. Jag beklagar! Spännande att se om det tar sig den här månaden då! Det här blir vårt tioende raka försök! Så man börjar bli lite frustrerad! :)
  • Paramore1

Känner mig hopplös. Vi har försökt sedan augusti förra året och blev gravida i somras som slutade i MF. Och verkar som jag får min mens nu. Nästa ägglossning hinner inre sambon hem till :( (jobbar utomlands) är så drygt när han typ alltid är iväg när jag har ägglossning! Vet inre om vi ska ge upp typ...Hoppas på ett plus innan jul :(

• cassandra92
    Paramore1 skrev 2018-10-24 08:44:42 följande:

Känner mig hopplös. Vi har försökt sedan augusti förra året och blev gravida i somras som slutade i MF. Och verkar som jag får min mens nu. Nästa ägglossning hinner inre sambon hem till :( (jobbar utomlands) är så drygt när han typ alltid är iväg när jag har ägglossning! Vet inre om vi ska ge upp typ...Hoppas på ett plus innan jul :(

Nej det klart ni inte ska ge upp!! Förstår att det känns hopplöst och jag beklagar verkligen ert missfall. Men det är bara att fortsätta. Om du vill så kan du ju säkert söka hjälp nu. Men jag tror att det tar sig snart ska du se!! :D 
  • cassandra92

Asså hur kan man inte få upp hoppet när tempen går uppåt? Jag önskar man bara kunde släppa det... :/

• Sommaren2018
    cassandra92 skrev 2018-10-24 07:39:09 följande:

Åh nej. Jag beklagar! Spännande att se om det tar sig den här månaden då! Det här blir vårt tioende raka försök! Så man börjar bli lite frustrerad! :)

Ja det var tråkigt, men det positiva var att man då vet att vi kan bli gravida den naturliga vägen så det är skönt :)

Ja jättespännande, ååh då håller jag verkligen tummarna nu att de är er tur!! Verkar positivt när din temp fortsätter öka :) har de inte gjort de förr efter ägglossning?
  • Tirin

Idag kom mensen, fy vad ledsen jag blev. Ska försöka få bort stressen i den här babyverkstaden och köra vidare utan att det blir sånt enormt fokus. Kommer söka hjälp privat om det inte tagit sig till Januari 2019. Lycka till ni andra!

• cassandra92
    Sommaren2018 skrev 2018-10-24 14:16:10 följande:

Ja det var tråkigt, men det positiva var att man då vet att vi kan bli gravida den naturliga vägen så det är skönt :)

Ja jättespännande, ååh då håller jag verkligen tummarna nu att de är er tur!! Verkar positivt när din temp fortsätter öka :) har de inte gjort de förr efter ägglossning?

Ja det tycker jag låter som en vettig inställning. Skönt att veta att man kan bli gravid också som du säger!! :)

Tack!!! Hoppas verkligen verkligen på det nu! Men det återstår att se. Nej det har den aldrig gjort förut. Vilket gör att jag hoppas men att jag garanterat blir ännu mer ledsen om mensen kommer....
  • Sommaren2018
    Tirin skrev 2018-10-24 14:45:51 följande:

Idag kom mensen, fy vad ledsen jag blev. Ska försöka få bort stressen i den här babyverkstaden och köra vidare utan att det blir sånt enormt fokus. Kommer söka hjälp privat om det inte tagit sig till Januari 2019. Lycka till ni andra!

Åh nej fy va jobbigt :(!

Stort lycka till o hoppas hoppas att de är din tur snart!
  • Sommaren2018
    cassandra92 skrev 2018-10-24 15:12:40 följande:

Ja det tycker jag låter som en vettig inställning. Skönt att veta att man kan bli gravid också som du säger!! :)

Tack!!! Hoppas verkligen verkligen på det nu! Men det återstår att se. Nej det har den aldrig gjort förut. Vilket gör att jag hoppas men att jag garanterat blir ännu mer ledsen om mensen kommer....

Tack :) ja men verkligen.

Ja men de låter ju iallafall positivt, jag håller alla tummar!

Men förstår att de blir extra jobbigt om de blir negativt <3

Hoppas verkligen att de är positivt :)!!
  • MaalinJ

Skriver in mig här också :)

Har BIM den 29/10

Fick ont i äggstockarna idag så tror mensen är på G. Ska ringa kliniken vi är inskrivna hos där vi har påbörjat en utredning direkt när jag fått min mens så får jag en tid för att spola :) är väldigt förväntansfull vad den här spolningen kan hjälpa oss med.

Vi har försökt sedan feb-17

På den senaste undersökningen hos vår läkare på gym upptäckte han att jag har bara en fungerande äggstockar :/ men min mans sperma prover hade inga avvikelser så det gjorde oss glada!

Finns här någon annan som har försökt länge? Jag tycker att det senaste året bara handlat om ägglossning, mens, sperma, gynundersökningar å negativa tester. :(

Svar på tråden BIM oktober-18