Kan ni sluta använda hen!?!?
Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel
Vad är det för fel på folk som inte kan lära sina barn att det finns bara han och hon, inte hen, det är ren och skär barnmisshandel
"Hen" är ett bra ord i stället för "han eller hon". Det gör det enklare lika som ordet "syskon".
Ibland säger jag hen och ibland han eller hon. Ibland säger jag att jag har en syster och en bror men ibland tycker jag att det räcker att tala om att jag har två syskon.
Jag tycker hen är jättebra, det finns alldeles för mycket författade meningar knutna till stereotypa könsroller. Detta ser man inte minst i trådarna här på forumet.
Hen hen hen hen hen!
Kön är kemiskt och således finns där åtta kön.
Det finns folk som är ickebinära och som vill använda pronomen hen eller den.
Sluta vara så transfobiska.
Jag använder hen om mitt barn här (och när jag kommer ihåg det, även om hunden), för att jag vill göra mig själv lite mer anonym. Det handlar inte om att jag ser hen som en könslös varelse. Däremot borde andra hen:a främmande barn oftare, för mitt har blivit felkönat i princip 100% av gångerna. Jag orkar inte ens rätta alla gånger, så jag har en hel del bekanta som tror att barnet är av det andra könet vid det här laget. Och jag åkte själv dit på min första på lekplatsen häromdagen.
[quote=79047061][quote-nick]KlunsSmurfen skrev 2018-09-12 15:34:06 följande:[/quote-nick][/quote]
Instämmer.
Jag använder hen om mitt barn här (och när jag kommer ihåg det, även om hunden), för att jag vill göra mig själv lite mer anonym. Det handlar inte om att jag ser hen som en könslös varelse. Däremot borde andra hen:a främmande barn oftare, för mitt har blivit felkönat i princip 100% av gångerna. Jag orkar inte ens rätta alla gånger, så jag har en hel del bekanta som tror att barnet är av det andra könet vid det här laget. Och jag åkte själv dit på min första på lekplatsen häromdagen.
[quote=79047061][quote-nick]KlunsSmurfen skrev 2018-09-12 15:34:06 följande:[/quote-nick]