Till er styvföräldrar som är missnöjda!
Så resonerar min kille också som tur är!
De som sätter ett ex före sin nuvarande borde göra slut och bli ihop med exet igen.
Så resonerar min kille också som tur är!
De som sätter ett ex före sin nuvarande borde göra slut och bli ihop med exet igen.
Det är ingen som säger att han INTE sätter dig först, det är klart att han gör! Men det jag (vi) säger är att han kanske gärna skulle få ha den där avspända vänskapliga relationen med exet där man kan prata om ditt och datt och även skicka bilder och smileys. Han kanske gärna skulle slippa "hålla henne kort", "avvisa", "sätta ner foten" etc. Han kan ha den relationen med exet och ändå sätta dig först. Jag vet att det funkar, mitt ex sätter sin flickvän först, självklart! Men ändå kan vi ha en avspänd och vänskaplig relation. Det behöver inte finnas en motsättning!
Men gud, hans flickvän har ett eget liv med många intressen och vänner, de sitter inte ihop och det tycker jag inte man behöver göra i ett sunt förhållande.
Va?? Han stör inte nån och han kan "smila" med båda. Hon är inte särskilt intresserad av våra barn och därför umgås de sällan när han har dem. Då händer det att vi umgås tillsammans med barnen och det stör inte någon.
Varför måste det vara antingen eller?
Va?? Han stör inte nån och han kan "smila" med båda. Hon är inte särskilt intresserad av våra barn och därför umgås de sällan när han har dem. Då händer det att vi umgås tillsammans med barnen och det stör inte någon.
Varför måste det vara antingen eller?
Så för dig betyder att sätta sin partner först att man i alla lägen alltid måste lägga all tillgänglig tid på partnern?
För mig betyder min partner mest, men det i sig betyder verkligen inte att jag vill eller behöver lägga all min tid på honom. Det skulle han aldrig heller önska. Det betyder också att jag ibland prioriterar andra människor, till exempel vänner - varav mitt ex är en - före honom. Han skulle själv tycka att något annat vore helt befängt.
Nu är frågan inte ställd til mig men det naturliga är väl att ta sida för den man anser har rätt?
Oavsett om det är partnern eller exet?
Så om den nuvarande hävdar att jorden är platt och exet säger att jorden är rund, då håller du med om att jorden är platt?
Jösses, det är ju helt befängt!
Det är befängt för att du i mitt exempel vet att jorden är rund men trots det håller du med din partner som säger att den är platt.
Bara för att ditt ex inte ska fått medhåll... om att jorden är runt.
Det är faktiskt skrattretande!
Antar att det gäller även om din nya hävdar att solen går upp i väster, gräset är blått och himlen är grön? Jösses alltså!
Självklart ska man stå vid varandras sida i ett äktenskap.
Men det innebär ju inte att man alltid måste hålla med varandra om allt.
Så om min man skulle bli oense med någon om något så skulle jag ta parti för den jag anser har rätt.
Oavsett om det är min man eller den andre.
Det innebär ju inte att jag inte sätter min man och vår relation först bara för att jag kanske inte alltid anser att han har rätt i alla avseenden.