sextiotalist skrev 2018-09-14 14:57:31 följande:
Jag har gett ts råd, att backa och överlåta hela ansvaret för barnen till pappan, att inte förbjuda dom att komma hem, att söka hjälp för att få redskap att hantera sin frustation och lära sig sätta gränser kring sig själv och även ta tag i skolsituationen, så hennes barn slipper blir utsatt för mobbing.
För hur som helst så kan vi inte lägga skulden på ts för att mamman har underminerat pappan och ts, ts har gjort enligt "regelboken" och det fungerade tydligen inte, mer kan hon för tillfället inte göra.
Det måste vara ett helvete att försöka göra sitt bästa och det bara blir fel, för jag tvivlar på att det är reglerna som är det stora problemet (som förvisso är mer än vad vi någonsin haft, men inte sådär jättehemska)
Ett rent helvete, kan jag lova dig. Att känna sån aggression och bitterhet är fruktansvärt, men jag kan inte rå för det. Det har verkligen runnit över på nåt vis. Ja jag ska ta till mig ditt råd, det låter både klokt och logiskt men måste verkligen arbeta på det där med att förbjuda. Eller ja jag har sagt att jag inte kommer vara hemma om de kommer. Mitt liv, så egentligen inget förbud så. Eller?
Sen till reglerna, jag tycker definitivt inte att vi har mycket regler absolut inte fler än många andra men ja absolut även fler än många andra. Vi försöker vara öppna men att ha hjälm och reflex regler exempelvis rådet ju inga tvivel om att det är ett måste. Så som du säger här är det verkligen inte reglerna som är problemet, ungarna försöker få det till en askungen saga.
Mamman klarade inte ens av att hälsa på sina barns syskon, dvs vårt gemensamma, hon har aldrig hälsat på honom. När vi träffat henne i affären el dyl har hon liksom bara gått förbi. Hon är för övrigt usel på att hälsa på mig med, men iallafall. Hon har verkligen inte varit positivt inställd till Vårt gemensamma. På nåt sätt. Utan snarare alltid sagt "tjejerna tycker ni är för många barn.." det hör man ju bara på det att hon verkligen uppmuntrar deras känsla. Eller är det hon som satt fröer från början, det kan man diskutera.
Skolsituationen är under utredning, men det är inte en helt lätt sits då jag sitter emot min man på rektorsexp samtidigt som han ska stötta mig. Om ni förstår hur jag menar.
Jag ska arbeta lite med egna gränser, absolut.