• Anonym (Ts)

Till er styvföräldrar som är missnöjda!

Anonym (Bonusmamma) skrev 2018-10-31 05:37:59 följande:

Ja jag litar på honom.

Varför skulle han vänta med att ringa tillbaka när han är ensam? Det är väl bättre att få det överstökat?

Det verkar som om en del av er vill främja ett ex relation framför en " svartsjuk jobbig " nuvarande relation. Oavsett om båda personerna i den nuvarande relationen faktiskt har det riktigt bra förutom i sitt förhållandr förutom den lilla detaljen med ett störande ex.

Jag antar att ni som resonerar till exet fördel överlag tycker att ex betyder mer och är nåt slags heligt förbund likt Hells angels eller liknande. En gång in och aldrig mer ut.

Så sjukt.

Jag håller med dig, så sjukt! Blir så arg för då ska man inte inleda ny relation, bara är så! Oavsett om exet har "rätt" så står man inte på dennes sida och man gör inte saker i smyg med sitt ex för att undvika ev svartsjuk partner, DÅ ÄR DET nåt som är riktigt galet!!
  • Anonym (Ts)

Handlar inte om svartsjuka då hade jag isåfall "förbjudit". I mitt fall så var hans ex en jättestor del av hans liv när vi träffades, allt handla om henne och hennes familj, han kunde lämna mig ensam julafton kväll för att fira med hennes familj som han gjort i alla år och hans egen födelsedag fick inte ens jag baka tårta till utan det var nåt hans ex gjorde. Bara några exempel. När jag började fråga varför de gjorde slut och varför han tyckte vi skulle satsas på, fick jag inte mycket till svar. Så jag fortsatte att blidka deras relation, vi ställde tillome in biokvällar nån timme innan för att ta barnen (det är helt ok ibland) och exets nya barn. Jag blev liksom paff, vadå tomten är far till alla barnen!? Så efter många paff-tillfällen började jag gå själv på biokväll och unna mig. Sen rullade det på och var på fest hos exet och många kaffe stunder. Helt okej. Men jag kände att vi blev förhindrade i vår egen relation. Ibland ringde hon och ville ha köpt mjölk, då åkte killen dit med det och lämnade mig med vad vi höll på med. Så eskalerade det, hon gick över så många gränser att jag blev spyfärdig, mitt framför mig kunde hon diskutera deras gamla förhållande vad de var speciellt med det osv. Hon kände han bättre än mig etc. Tillslut ville jag inget mer, jag ville sluta leka.

Så visst, om ni kallar det svartsjuka är det er egen definition av det, men för mig är det fakta i en verklighet - min verklighet.

• Anonym (Ts)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-10-31 21:02:47 följande:

Fast de här exemplena handlar ju mindre om exet och mer om att din kille betedde sig som en usel pojkvän till dig. Man kan undra varför du stannade kvar.

Jag hade knappast betett mig så mot mitt ex vid ny flickvän, då hade jag utan tvekan tagit några kliv bakåt. Din tolkning är att det är ok att vara såhär gränslös. Vi är verkligen olika.

Du kan fortsätta att undra.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Linn) skrev 2018-10-31 11:59:59 följande:

Jag tycker isåfall att hans ex verkar vara den svartsjuka utav er, hade hon varit över honom och säker i sig själv så hade hon inte behövt pissa revir och förklara hur speciell deras relation har varit.

Men oavsett hur gränslös och bäng i bollen hon är så är det din sambo som du borde ta i örat här. Han är ju en riktig tönt som håller på och fjantar kring henne, så gör man inte om man väljer att introducera en ny partner.

Min gubbe har tyvärr också de där tendenserna, dock inte av samma proportion men jag känner ofta att han hellre väljer konflikt med mig än att stöta sig med ex och barn. Ibland tror jag krasst att orsaken till att många män håller på (även fast dom egentligen inte tål människan) är för att dom har så himla mycket hållhakar på varann.....tyvärr!

Han är ingen tönt eftersom han inte svansar runt henne längre och han var heller ingen tönt från början. Han är en människa med stort (men för godtroget) hjärta! Ett stort hjärta är en god egenskap. Han tålde henne då, men inte nu längre och han håller inte med henne så där kan jag nog inte hålla med dig om i vårt fall. Han blev dock så osams med henne så han förlorade barnen, så den delen stämmer i vårt fall. Hon har ingen hållhake på honom.

Mitt ex håller definitivt inte med mig men jag har hundra hållhakar på han. Skulle dock aldrig använda dom.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Jill) skrev 2018-11-01 08:24:13 följande:

Frågade om styvbarnEN. Så TS.

Varför undrar du hur många styvbarn jag har, vilken vikt i diskussionen har det?
  • Anonym (Ts)
    beccagranen skrev 2018-11-01 08:33:32 följande:

Varför tog det slut mellan dom? 

Utifrån vad du beskriver så tycks din man inte respektera ert förhållande ett dugg, inte exet heller. Att ett ex kör på gamla spår är en sak, men din man har ju skyldigheter för sig och er relation.  Det känns snarare som att dom har ett särbo-förhållande och du är ett bihang.

Sen kan jag förstå att man kan hjälpas åt i krissituationer, att skippa sina egna planer och ställa upp. Men inte svansa efter sitt ex.

Fast läser du lite till så gör han ju inte det längre.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-11-01 11:35:51 följande:

Hon verkar ha varit lite väl på, det kan jag hålla med om, och att prata om deras förhållande framför dig var inte snyggt.

Men ändå i slutändan var det ju hans ansvar att stå upp för dig och ert förhållande. Var du inte besviken på honom? Var var din självrespekt?

Hur kan det här vara hennes fel till exempel:

När jag började fråga varför de gjorde slut och varför han tyckte vi skulle satsas på, fick jag inte mycket till svar. 

Du tar verkligen ord ur sin mening och gör det till din egen mening! Detta har du klippt ut som är i en helhet och kan du inte läsa den helheten är det inte mycket jag kan göra.

Ja han stog ju upp för vårt förhållande, så förstår inte riktigt din undran!
  • Anonym (Ts)
    molly50 skrev 2018-11-01 11:28:03 följande:

Du måste ändå¨vara rätt stark som orkade stanna kvar hos honom när det var som värst.

Jag hade aldrig accepterat det.

Det är en sak att ställa upp på varandra och hjälpas åt ibland,om det krisar.

Men att låta exet klampa på lite som hon vill i ens nya förhållande,det är en helt annan sak.

Men hon är kanske en sådan som inte drog sig för att ta barnen ifrån honom om han inte gjorde som hon ville?

Sorgligt,i så fall.

Ja exakt sån var hon och precis så hon gjorde tillslut. Jag kämpade igenom många gånger med motstånd men samtidigt kämpade jag med att det ändå var barnens mor osv. Men mycket slit som gav resultat, jag ville ju att han själv skulle komma till egen insikt vilket han gjorde. Små steg, men tillslut så.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2018-11-02 04:56:52 följande:

Oj, Ja, hade jag och min kille haft det som ni från början så hade jag nog faktiskt gjort precis så som du gjorde, för jag vill gärna visa att jag inte lägger mig i eller begränsat något som de redan hade.Sen hade jag stört ihjäl mig så klart men jag tror att man vinner i längden på att låta killen få upptäcka detta själv. Precis som du gjorde. Skillnaden för oss var att min kille från början sa att han och exet aldrig haft nån vidare vänskapstelation efter att det tagit slut mellan dem och att det eskalerade EFTER att han och jag blev tillsammans med onödiga telefonsamtal och bildskickande mm mm. Det var DET som gjorde mig misstänksam och " sjukligt svartsjuk " som några av folket här inne säger.

Ja eller hur, om någon smusslar så givet blir man misstänksam på DET. Helt klart. Låt dom tro!

Ja precis jag ville ju inte lägga mig i och bli nån galen ny flickvän som kommer in och börjar bli svartsjuk över nåt som kanske inte ens är betingat eller förstöra nåt som funka för dom i många år. Men som tillslut inte funka i denna nya konstellation och ville han satsa på oss ville jag ha rena blad utan störningsmoment, det skulle byggas på oss och inga yttre omständigheter skulle få påverka detta. Så valet för min kille var ju enkelt. Det var då hon blev helt gränslös åt andra hållet istället! Det kunde jag ju ha räknat ut om jag tänkte efter, eftersom hon ju var så himla gränslös! Bara gränslös. Sjukt gränslös. Tror det beror på hennes enorma egoistiska sida, hon är väldigt egoistisk. Är man det blir man nog gränslös?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-11-02 10:44:29 följande:

Ja, jag undrar över din syn på mannens roll i det hela. Du skriver att hon var gränslös och att du efter ett år krävde gränser och då började alla problem.

Men var är hans ansvar? Det var ju han som lämnade dig ensam på julafton, han som lämnade dig mitt i en gemensam aktivitet för att köpa mjölk åt exet. 

Ändå ser du bara hennes skuld och inte hans?

Det var ju nåt de hade INNAN jag kom in i bilden. Förstår inte riktigt varför du inte förstår att han ju satte gränser tillslut. Så hans fel att han var vän med sitt ex innan han ens visste om min existens, menar du? Hmm nja där har jag svårt att skildra någons skuld faktiskt.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-11-02 13:02:37 följande:

Va? Jag pratar alltså om de händelser som du beskrev där du kände dig lämnad av honom för att exet kallade på honom. Då var väl du med i bilden?

Ja? Vad menar du, vad vill du få fram med det? Förstår faktiskt inte din undran riktigt. Tycker jag har beskrivit saker ganska tydligt.
  • Anonym (Ts)
    molly50 skrev 2018-11-02 13:04:02 följande:

Det förstår jag.

Ja,absolut! Det var ju han som var tvungen att komma till insikt om att det inte fungerade att ha det så.

Och han som var tvungen att komma till insikt om att han hade fler att ta hänsyn till än henne.

Men ibland så måste man kanske hjälpa dem lite på traven för att komma till den insikten. Genom att säga ifrån.

Fruktansvärt lågt att använda barnen emot honom! 

Ja jättelågt! Ibland behöver man själv komma till insikt så visst är det så att man måste hjälpa dom på traven, ganska rejält det bästa är ju faktiskt att de gör det än att man tvingar dom, blir bara fel och bakvänt av det.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-11-02 15:54:10 följande:

Jo, jag undrade om du inte var besviken/arg på din man medas det här pågick. Men du verkar inte vilja svara på det. Strunt samma! Trevlig helg!

Jo som sagt.. Jag har redan svarat på det - tidigare! Läs gärna för jag orkar verkligen inte dra upp det igen.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-11-02 17:47:08 följande:

Kan du säga numret på inlägget bara?

Vet faktiskt inte, men aja alltså självklart blev jag besviken på honom som så småningom ledde till att jag fick han att inse att sätta ner foten. Ville han skulle göra det själv. I början av ett förhållande vill man inte visa sig oförstående så därav jag stod ut med det. Korta drag
  • Anonym (Ts)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-11-02 20:07:34 följande:

Jag förstår att du inte ville visa dig oförstående. Men tänkte du aldrig typ: "Det här är den slags relation som min pojkvän och hans ex har. Antingen får jag acceptera det eller söka mig vidare"?

Inte till en början, jag stöttade faktiskt dom och var själv med i umgänget ibland. Dock gjorde jag klart att första julen och första födelsedagen kunde exet få, men sen var det mina dagar. Inget mer än så. Men sen gick det över till det du säger och då pratade vi mycket om det, så smög det sig på mer och mer tillslut blev det ohållbart och jag gjorde klart att han får välja. Vi pratade även mycket om han ville ha mig eller ff sitt ex. Han gjorde klart att det var mig. Efter mycket om och men.
Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!