• Jsv17

Vaknar hysteriskt ledsen varje timma

Det är inte så att det är tänder på gång? Min son sover toppen alltid, förutom när det kommer tänder då har vi nån vecka, några dagar, då han kan hålla på så där. För oss hjälper babydent och fryst frukt i smaknapp, blev mkt bättre när vi kom på vad det var och gav babydent när han vaknade på natten. Kan vara en utvecklingsfas också, för oss brukar det inte påverka sömnen men det kan det ju göra.

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    Lillalillis skrev 2018-09-24 07:26:00 följande:

Tar gärna emot tips och råd hur man kan göra. Vaknar och är sååå ledsen. Jag har gjort så att spjälsängens sidogavel är borta så han ligger i princip brevid mig. Funkade hyffsat första natten men inte märkväry längre

Jag lyckades få sängen i nästan exakt samma höjd som min säng, så spjälsängen blev som en förlängning av sängen, sedan la jag min kudde så den var halvvägs i min säng halvvägs i hans och så fick han sova på min arm, medan han somnade hade jag även min andra arm runt honom, så sov vi tillsammans så. Jag kunde inte sova när han sov på mig, men på det sättet lyckades vi sova båda två, ingen kvalitetssömn för min del givetvis men tillräckligt för att man skulle känna sig hyfsat utvilad. Detta fasade vi sen ut med att jag började tippa av honom från armen nästa gång jag vaknade till, och till sist sov han vidare så och nu när han sover i sin spjälsäng somnar han på min arm i sängen och sen lägger jag ner honom i sängen och han sover vidare utan problem. Jag började dock med detta när han var 2 månader (då han också från början vägrade sova nån annanstans än på mig vilket var ohållbart i längden) men det borde ju kunna fungera även om man börjar senare.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Vaknar hysteriskt ledsen varje timma