Inlägg från: 2barnsmorsan |Visa alla inlägg
  • 2barnsmorsan

Vaknar hysteriskt ledsen varje timma

Lillalillis skrev 2018-09-18 07:35:36 följande:

Jag ger honom mat vid 7 när han somnar för kvällen och sen har han fått ersättning kl 1 (så har han fått sedan han var 3 mån) . Men där imellan vaknar han varje timma ibland fler gånger, han är inte vaken utan gråter sovandes.

Provade med napp i natt, igen..... men då blir han mer hystrisk. Tog upp honom och la honom på mig och så la vi oss i soffan och han sov i 2 timmar!!!

Ifall det är hunger: Testa att byta ersättningen mot välling. Det mättar lite mer än ersättning. Du kan också testa att ge vällingen lite tidigare på kvällen om han vaknar redan tidigare.

Verkar han ha ont i magen? Eller ont någon annanstans?

Ont i magen kan ju vara någon känslighet mot någon mat eller allergi.
  • 2barnsmorsan
    Lillalillis skrev 2018-09-24 07:38:17 följande:

Han har fått välling nu 3 kvällar i rad. Nej verkar inte ha ont. Han hade problem med sin mage förr men då var det ett annat skrik och ledsenhet. Tror inte han har ont annars, för han är en glading på dagarna.

Det behöver inte vara någon allergi men de barn jag känner till som visat sig ha mjölkallergi och/eller äggallergi har varit just väldigt ledsna på nätterna. Det har inte visat sig alls på dagtid. Det kan ju visa som eksem också men ibland är det bara magen.

Funkade det inte alls med välling?
  • 2barnsmorsan
    Lillalillis skrev 2018-09-24 07:51:39 följande:

Ah, ska på läkarbesök med honom på 6 månaderskontroll. Ska fråga då om allergi, rack.

Nej ingen skillnad på välling faktiskt. Gör så ont i mammahjärtat

Ja jag förstår det. Stackars liten. :/

Något borde det ju vara när han är så ledsen. Hoppas du kan få hjälp.
Svar på tråden Vaknar hysteriskt ledsen varje timma