• SI12344

Bebis snart 2 månader, relativt missnöjd - blir det bättre?

BuoBä skrev 2018-10-01 09:58:15 följande:

Just vid 2 månader är det vanligt att de har en fas när de verkar vara hungriga jämt. Det är för att de "lägger in en beställning" på ökad mjölkproduktion, så det är bara att amma, amma och amma lite till, så brukar det lugna ner sig inom någon vecka.

Ifall man känner sig som en urvriden trasa och bara inte _orkar_ amma en gång till är det givetvis inte fel att ge en flaska ersättning, men gör man det hela tiden så finns det risk att produktionsökningen uteblir.

Jag blir alldeles trött jag bara tänker på dessa ökningsperioder! Det enda som är bra är att efteråt när mjölken ökat så blir de nöjdare...

Min bebis blev bara nöjdare och nöjdare efter 2 mån, men det går såklart i vågor.
  • SI12344

Vi har också en bebis där humöret svänger snabbt. Han behöver mycket närhet och mycket amning och mycket underhållning.

Han gick inte att lägga från sig första två månaderna. Jag tror han började bli nöjd runt tre mån för då kunde han vända sig själv till magläge...

• SI12344

Liggvagnen hatade han! Jag har burit i sjal/sele sen han var en vecka. Bär fortfarande helst, även om sittvagn funkar nu (från 5 mån).

• SI12344

Vad har ni för bärselar? Kanske funkar med en annan modell?

Vissa bebisar är mer ?high need? - jag kände i somras att ingenting som jag brukar göra funkade med bebis. Jag hade föreställt mig en sommar där jag hängde på en filt och bebis låg och jollrade (ändå inte så orealistiskt?). Nänä, det var gnäll, amning jämt (hatar att amma när jag sitter) och tröttskrik tills jag promenerat tillräckligt länge med selen.

Ingen cafébebis. Mer en vara i ständig rörelse-bebis. Både jag och min man har haft ont överallt efter timmar med sjal och sele och guppande på pilatesboll och amning i tid och otid. Jag har dock kört på ändå för jag blir tokig hemma, och inte är han enklare då. Haha.

• SI12344
    Moorii skrev 2018-10-06 20:54:40 följande:

Ja, folk har mycket åsikter och tips. En del säger att jag skämmer bort henne och vänjer henne vid att alltid bli buren. Ursäkta, men hade det funkat att överhuvudtaget lägga ner henne så hade jag gjort det! Eller när man får höra, jamen låt henne skrika tills hon blir tyst. Fy. Aldrig i livet. Nä, låt denna period ha ett slut, orkar inte ett år av detta.

Det kokar i mig när man får höra sånt. Eller typ när jag får höra ?spänn av?. Min man klarar knappt av att träffa eller höra om våra vänners bebis som bara sover i liggvagnen, och följer med på bokklubb.

De första månadena är helt ärligt ett töcken men jag minns en förbättring nån gång i somras å då var han väl 4 mån. Det kommer bli bättre... väl?!???
Svar på tråden Bebis snart 2 månader, relativt missnöjd - blir det bättre?