Bebis snart 2 månader, relativt missnöjd - blir det bättre?
Vår bebis på snart 2 månader har sedan start varit väldigt närhetskävande ( vilket jag är medveten om att de är i början) och ganska missnöjd när han inte äter eller sover. Han kan ligga i babygymmet eller på skötbordet och kollla på mobilen där en stund och tycka det är kul. Men absolut inte sitta i babysittern eller tex ligga i famnen och bara titta på något. Han blir överlag missnöjd ganska snabbt vilket gör att jag lägger honom vid bröstet ofta ( där han är nöjd).
Vagnen/ babyskyddet är heller ingen hit, vilket gör att vi mest håller oss hemma. Jag har kompisar med bebisar i samma ålder som verkar mer nöjda och tillfreds, vilket såklart vore skönt om han var.
Han verkar inte ha ont i magen, men har funderat på om han är hungrig. Jag helammar och han äter relativ ofta- men ibland kan jag amma honom på båda brösten och han är gnällig efteråt. Han gnäller när jag lägger honom vid bröstet igen - men ger jag honom en flaska ersättning så får han i sig ca 120 ml och är nöjdare efteråt.
Någon som känner igen sig? Upplevde ni att era bebisar blev nöjdare och mer ? självständiga? när de blev äldre?