• Moorii

Bebis snart 2 månader, relativt missnöjd - blir det bättre?

Känner också igen mig! Vår dotter som imorgon blir tre månader har inte varit lätt och är fortfarande inte. Hon har inte gått att lägga ifrån sig, skriker när hon är trött och kan inte komma till ro själv, måste alltid vaggas och bäras till sömns. Har så ont i fötterna pga att jag måste bära och vagga henne hela tiden.. Bärsele som gäller här, hon har åkt vagn fyra gånger sen hon föddes tror jag. För en månad sen började hon få lite mer vakentid och kunde då ligga på en filt tex kortare stunder utan att gnälla /skrika.

Det har blivit bättre och bättre sen dess, men hon är fortfarande skrikig och missnöjd, och tyvärr blir hon vansinnig i bärselen nu när hon är vaken och vill inte alls sitta där, vilket är jättekul när man är ute och gör ärenden.. Trodde aldrig jag skulle säga det, men längtar tills hon blir så stor att hon kan använda sittdelen i vagnen - om hon nu accepterar den.

• Moorii
    meanna skrev 2018-10-05 19:57:23 följande:

Känner verkligen igen det där! Som tur är har han börjat acceptera vagnen ibland när han är riktigt riktigt trött.

Kan känna som du ang att man längtar tills de blir lite äldre- för att kunna hitta på mer saker och inte bara sitta inne. Känns dock tråkigt att tänka så... skulle vilja njuta mer av nuet. Tror jag hade kunnat göra det om jag var garanterad att det blev bättre hehe. Vägrar napp gör han också ?.

Ja, jag tror nog att vagnen skulle funka om jag ansträngde mig lite mer, men enda gången jag kan ha henne i den är när sonen är på förskolan.. Hem med vagnen, hämta liggdelen, springa ner till förrådet och byta ut sittdelen, lägga ner dottern och stressa iväg. Sist sov hon en kvart i vagnen, sen fick jag bära henne resten.. Då känns det inte som att det är värt besväret.

Vill också njuta av nuet, men det är svårt. Blir så sjukt stressad över hur hon är och det är jättejobbigt också pga hur det går ut över sonen. Idag fick vi tex gå in från lekstunden efter tio minuter för att hon inte ville sitta i selen. Nej, napp tar hon tack och lov. Vågar inte tänka på hur det skulle vara annars! Tar din son napp?
  • Moorii

Jag har två bärselar, en lennylamb som hon sover i om dagarna och en nyss införskaffad Ergobaby 360 där hon kan sitta framåt. Har också haft bärsjal, som funkade fint första två månaderna, men sen somnade hon inte i den längre, antagligen för att den inte är lika ombonad som bärselen, med "lock" och så.

Samma här Trooi, hon är nu äldre än tre månader och det har blivit värre. Idag har hon haft skrikfest större delen av dagen, tror jag kan räkna de nöjda minutrarna på två händer, psykiskt påfrestande! Efter tredje uppvaket med efterföljande gallskrik nu vid läggning så tror jag hon faktiskt har somnat. Helt slut. Sonen var en glad och nöjd bebis, så detta är en väldig kontrast för min del och ingen rolig sådan..

Ja, folk har mycket åsikter och tips. En del säger att jag skämmer bort henne och vänjer henne vid att alltid bli buren. Ursäkta, men hade det funkat att överhuvudtaget lägga ner henne så hade jag gjort det! Eller när man får höra, jamen låt henne skrika tills hon blir tyst. Fy. Aldrig i livet. Nä, låt denna period ha ett slut, orkar inte ett år av detta.

• Moorii
    SI12344 skrev 2018-10-06 21:19:57 följande:

Det kokar i mig när man får höra sånt. Eller typ när jag får höra ?spänn av?. Min man klarar knappt av att träffa eller höra om våra vänners bebis som bara sover i liggvagnen, och följer med på bokklubb.

De första månadena är helt ärligt ett töcken men jag minns en förbättring nån gång i somras å då var han väl 4 mån. Det kommer bli bättre... väl?!???

Usch, ja, sånt är provocerande, andras lugna och snälla bebisar. Jaså? Ja, en får hoppas på att det blir en förbättring här med. Allra mest för sonens skull, han får ett sjukt tråkigt år annars, känns så orättvist mot honom.
Svar på tråden Bebis snart 2 månader, relativt missnöjd - blir det bättre?