• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Anonym (Trean)
    JohannaLi skrev 2018-11-15 17:43:30 följande:

Hur hade du med andra symptom innan du plussade? Har BIM på söndag och haft lite lätt molande till och från i snart en vecka. Hade samma sist med så tror de ta bara är mens på g...

Hade ngn liten konstig blödning fem-sex dagar innan bim (kanske nid) och lite molvärk men inte mer än jag alltid har innan mens så inte så mycket symptom att gå på. Nu i vecka 5 har jag lite illamående som kommer och går men annars är det bara lite molvärk. Spännande ändå med bim på söndag - så länge inte mensen dyker upp lever ju hoppet ändå! Håller tummarna.
  • JohannaLi
    Anonym (Trean) skrev 2018-11-15 23:33:18 följande:

Hade ngn liten konstig blödning fem-sex dagar innan bim (kanske nid) och lite molvärk men inte mer än jag alltid har innan mens så inte så mycket symptom att gå på. Nu i vecka 5 har jag lite illamående som kommer och går men annars är det bara lite molvärk. Spännande ändå med bim på söndag - så länge inte mensen dyker upp lever ju hoppet ändå! Håller tummarna.

Ok! Ja de andra tre månaderna har jag känt så mkt olika saker men inte vart gravid så hoppas nästan på att i te få en massa symptom det brukar ändå bara vara pms. Hur kändes din molvärk? Lättare eller mer än innan mens? Känns din molvärk mer åt en sida eller i mitten på magen?
  • Jagerika

ÄL+3 idag, och molvärken har börjat lite smått! Annars mår jag toppen :) nån annan som har BIM i slutet på månaden? Jag har den 28:de :)

• DoriaP
    Jagerika skrev 2018-11-16 08:17:25 följande:

ÄL+3 idag, och molvärken har börjat lite smått! Annars mår jag toppen :) nån annan som har BIM i slutet på månaden? Jag har den 28:de :)

Yes runt den 26-27:e lite beroende på hur kroppen sköter sig.

Nu ska man bara försöka att inte bli knäpp dessa veckor !!
  • poolen

Skulle haft mens den 8:e då jag haft problem tidigare så gick jag på ett VUL igår. Allt såg normalt ut men inget tecken till ÄL. Och imorse dök mensen upp..Så vi tar nog en paus då jag troligtvis ska börja på Letrozol behandling. 

• Jagerika
    DoriaP skrev 2018-11-16 08:20:16 följande:

Yes runt den 26-27:e lite beroende på hur kroppen sköter sig.

Nu ska man bara försöka att inte bli knäpp dessa veckor !!

Åh vad roligt med fler! Ja denna tiden på månaden är värst Hahaha!! Man blir knäpp speciellt om man får symtom :)
  • LinaLinnea
    Jagerika skrev 2018-11-16 08:17:25 följande:

Jag har BIM samma dag som du! :) Hade ÄL den 13/11 tror jag. Har du några känningar av något?
  • Canary

BIM idag enligt appen (fast symptom hade jag ju förra helgen istället så vi får se hur lång cykeln blir). Har varit osugen på sex denna vecka så inget sex sen i tisdags, men ikväll ska jag förföra min älskling och så får vi se. Inga äl-tester denna månad! Så känner mig väldigt mycket mer avstressad kring alltihop. Lycka till allihop!

• Anonym (Trean)
    JohannaLi skrev 2018-11-16 07:48:24 följande:
    Ok! Ja de andra tre månaderna har jag känt så mkt olika saker men inte vart gravid så hoppas nästan på att i te få en massa symptom det brukar ändå bara vara pms. Hur kändes din molvärk? Lättare eller mer än innan mens? Känns din molvärk mer åt en sida eller i mitten på magen?
    Hm...jag har alltid mer eller mindre molvärk innan mens och den här kändes och känns fortfarande (v 5) rätt lik känslan innan mens. Kan inte säga att det bara är på den ena eller andra sidan utan det varierar lite men nu är det mest en känsla av att det "drar" i livmodern och den känslan kan jag minnas från mina tidigare graviditeter. jag har även ett konstant svagt illamående/yrsel nu som jag också känner igen. Hoppas du får ett plus till helgen!
  • cassandra92

ÄL uteblev den här månaden.... Så försök 11, på riktigt, får skjutas upp till december. Lycka till alla!! <3

Svar på tråden Vi som har BIM november 18