• biniis

Ägglossningstest, letrozol

Jag har precis käkat min första kur med letrozol. Dag 2-7.

Är på cd 15 idag och igår gjorde jag ett vul som mätte en blåsa på 18mm. Hon trodde äl skulle ske idag eller imorgon. Men clearblue dubbel indikator visar fortfarande bara blinkade smiley. Har blinkat i 5 dagar nu.. Så irriterande!! Jag vill ha fullt utslag.

• biniis
    Anonym Co skrev 2018-11-14 21:05:34 följande:

Hej! Jaha, fick du äta dag 2-7? Jag åt dag 3-7, var på vul cd 12 och hade en blåsa på 11 mm... Ska tillbaka på fredag. Men känns inget vidare! Hoppas du får din fasta smilet nu snart! Kör på de rosa istället för dom visar ju endast tom ring eller smilet :)

Ja fick ordinerat 2-7. Trodde det va felskrivet på förpackningen först. Men stämde av min Min gyn och det stämde.

Idag fick jag äntligen en fast smiley. Så ikväll blir det rajraj ????

Ska lämna blodprov nästa vecka för att få det bekräftat att ägget lossnat.

Åh. Hoppas ägget vuxit till sig rejält tills imorgon. Håller tummarna!
  • biniis

Jag vill tillägga att vi har en son på 3 år som kom via IVF. Lyckades på första försöket! ? Mitt guldägg som blev våran fina Oliver.

Hade kämpat i 2 år innan vi fick remiss till Linné Kliniken.

Testade pergotime i 6 månader, gjorde 3 inseminationer. Inget funkade. Har 6 st ägg nedfrysta nu som är befruktade och klara för införing.

Ska ge letrozol en chans innan. Skulle vara så skönt att slippa alla resor till Uppsala.

Håller tummarna för er alla! ????

• biniis

Hej tjejer. Hur går det för er?

Här är jag inne på dag 20 efter mens. Går och analyserar allt.

Det jag har nu är väldigt mycket flytningar. Inget jag brukar ha. Brukar dock inte heller ha ägglossning så vet ej hur det ska vara efter äl.

Har svin ont i svanken sen ägglossningen.

Dagarna går SÅ sakta nu alltså...

• biniis
    Anonym Co skrev 2018-11-21 21:01:43 följande:

När har du Bim?

Hade du fått ovitrelle? Förlåt om jag frågar fler gånger men glömmer bort vad o vilka jag frågar :p

Tog min ovitrelle i lördags o då fick jag smilet. Inte ömma bröst som. Jag alltid annars brukar ha.. Så blir väl inget denna månad

Haha. Det är ingen fara. Just nu läser man ju hur många trådar som helst känns det som. Nä ingen Ovitrelle. Ska lämna blodprov imorgon för att se så jag verkligen ägglossade. Annars skulle jag få Ovitrelle till nästa månad.

30.e november är bim. En evighet kvar... Va så dum och tog ett gravtest idag fast jag visste att det skulle visa negativt. Hur sjuk är man inte? Haha.

När har du Bim?
  • biniis

Idag va jag och lämnade blodprov för att se att jag ägglossat. Och medans jag sitter där så känns det som att jag skickat på metall??!

Jag blir tokig på det här. Jag vill så gärna bli gravid att jag undrar om jag inbillar mig det här...

Kan man verkligen ha symptomen rdan nu? När jag gjorde IVF och blev gravid så kände jag verkligen INGENTING. Plussade på dag 10 eller 11 då efter insättning av ägg.

• biniis

Hur går det för er tjejer? Här är det bim-4, brösten ömmar på nått konstigt sätt. Lite svidande. Idag fick jag ännu en gång metallsmak i munnen. Hade beställt hem tester från testlagret som självklart va negativt. :( dock testa jag inte med morgonurin. Ska testa imorgonbitti igen. Om det är neg så väntar jag till fredag då jag har bim.

• biniis

Jag tror det sket sig den här gången också. Fick på toaletten idag och när jag kissat en stund så rann den ut klarrött blod. :/

Så typiskt.

Dock lite annorlunda. För jag brukar alltid ha små spottings innan min mens kör igång, då mera brunt.

Men men. Bara köra på nästa månad igen.

Lycka till ni andra!

• biniis
    poprocks skrev 2018-11-30 12:13:18 följande:

Rfsu testa tidigt tänker vi inte göra igen. Tant röd kom precis så det blir till att börja om -.-

Har du test om idag då? Tänker om du ändå kan vara gravid trots blödning?

Testet du tog visar ju ändå 2 streck?!
  • biniis

Hej igen tjejer.

Har tagit min andra omgång med letrozol.

Tyckte min mens va helknasig denna månad. Blödde i 10 dagar. Och det rann liksom aldrig till rejält som det brukade göra. Åt iaf letrozol, men åkte aldrig iväg på nån gyn undersökning som jag gjorde innan.

Förra gången när jag testa med äl stickorna så hade jag ju blinkande smiley i 6 dagar innan min fasta smiley dök upp. Denna månad Fick jag ingen blinkande utan fast direkt? Undra vad det kan bero på? Någon annan som fått fast direkt?

Tror inte att det blev lyckat alls denna gång då vi bara hade sex 2 dagar innan min fasta smiley. Den for min Sambo iväg på jobb.

Hur går det för er andra?

• biniis

Är det någon av er som tycker att mensen blivit annorlunda sen ni började med letrozol?

Jag blöder i typ 11 dagar nu. Blöder rätt så lite i typ 6 dagar sen ökar det på.

Så har jag inte haft förut. Skit jobbigt att behöva blöda så länge.

• biniis
    Längtar efter en bebis skrev 2019-01-04 16:55:31 följande:

Tjejer jag är gravid tetas mig idag på bim dagen står gravid 2 3 veckor jag skakar och skriver

Stort grattis!! Underbara nyheter.
Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol