• Smillis

Ägglossningstest, letrozol

Tänkte också hoppa in i tråden om jag får Glad

Hade ett tidigt missfall DEC 17 och mitt andra missfall i vecka 9 i April 2018, efter att ha sett hjärtat slå Rynkar på näsan

Har gått till den sämsta läkaren ever sedan dess som sagt att jag ska sluta stressa och ta en paus tills nästa år och prova igen då allt annat ser bra ut.. Hon sa också att jag inte har haft ägglossning dom senaste 2 månaderna men att det kan vara helt naturligt så ingen anledning att stressa!

Gick till en annan läkare dagen efter för en second opinion, som konstaterade att jag har PCOS trots att jag varken har hårväxt eller övervikt och fick Metformin utskrivet. 7 dagar senare på UL hade jag en äggblåsa på 20,2mm som han trodde skulle släppa dagen efter eller så. 

Tog ett ägglossnings test och fick positivt för första gången på CD26! är på CD28 nu och väntar.

Jag antar att jag har för defekt / kort luteal fas och har fått Progesterone att ta tills jag vet om jag är gravid Obestämd

Är det någon som lyckats behålla en graviditet med en galet kort luteal fas? Glömde också fråga om slemhinnan (eller vad det heter) ägget ska fastna såg bra ut, kan den hinna förbättras på bara några dagar? Vad tror ni?

• Smillis
    Längtar efter en bebis skrev 2019-01-04 19:12:47 följande:

Jaa Taack är så glad .. önskar er alla lycka till en stor stark plus

Grattis Längtar efter en bebis!!! Lycka till med allt nu Solig Jag ska på nytt ultraljud idag och se om dubbeldos hjälpte denna månaden i stället! 

Men hur många omgångar Letrozol fick du äta nu igen innan plus? 

• Smillis
    Längtar efter en bebis skrev 2019-01-05 15:43:32 följande:

De flesta kuren haha blir alltid gravid på första försöket.. har pco och behöver bara lite hjälp på traven.. hade en äggblåsa runt 16 mm och livmodern som va 7 mm och de tog sig..

Jag hade 2 äggblåsor i dag på vänster sida, en på 17mm och en 14mm, inga på höger. Slemhinnan var också runt 7 mm så låter lovande :)

Fick sprutan som du pratade om sist också ska ta 2 på måndag morgon och är så rädd haha gör den jätte ont och vart tog du den?
  • Smillis
    Längtar efter en bebis skrev 2019-01-06 00:21:41 följande:

Ska du ta 2 st ? Aldrig hört att man ska ta 2 ?

Jag tog sprutan på kvällen i magen vid sidan nära äggstock

Jaa roligt hoppas på ett plus för dig .. jag hade en på 16 och en runt 13 men den var inte mogen och massa runt om . Får så ont i svanken känns som foglossning

Här är ampullerna eller vad det kallas, på 5000 units och ska ta 10000 units, så måste ta två. Är det en speciell spruta du hade kanske? Fick bara med en vanlig spruta så ska ta den i en muskel, typ rumpan men det gör ju jätte ont!

Det svåraste blir nog att inte ta tidiga test, men vill ju inte ha ett falskt positivt så får hålla mig ;)
Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol