• SweetCA

Ägglossningstest, letrozol

Anonym Co skrev 2018-12-03 16:52:06 följande:

Hmm åh jobbigt! ?? Nej det förstår jag! Men du börjar alltså med letrozol nu igen? Hoppas det fungerar för dig!

Denna månad gick inte för mig. Skulle haft mens igår men den har inte kommit och jag testar negativt.

Så är väl bara vänta och se. I torsdags eller om det var onsdag eller fredags fick jag vanliga äl känningar, flytningar hugg osv. Så jag tror TROTS att jag tog ovitrelle att jag fick sen äl. Helt sjukt.

Precis det som hände mig. Trodde inte det var möjligt!
  • SweetCA
    Anonym Co skrev 2018-12-04 12:48:36 följande:

Men hur kan det bli så? Vad fick du för svar av din läkare?

Nej inte mer än att det kan bli så ibland. Kroppen är (tyvärr) ingen maskin....
  • SweetCA

[quote-nick]Anonym Co skrev 2018-12-04 21:28:38 följande:[/quote-nick]

Nej, men är/låter ju jätte konstigt!

[/quote]

Ja! Vul idag, cd14 på dubbel dos, kört enkel alla gånger innan. En blåsa 7mm och en 9. Så galet frustrerande att det har börjat gå så långsamt och att det inte blev någon skillnad med dubbel. Spontana reaktionen blir, nää nu skiter vi i det här. Springa till gyn, äta hormoner och stressa över det. Påverkar en del och man blir så less när det skiter sig. Bläää (känslan går ju över med men nu är jag less)

Blir ny vul om en vecka. Känner igen det där med tålamod. Inne på ett halvår av prövande och det är marginellt bättre nu...

Kram på er tjejer

• SweetCA
    Anonym Co skrev 2018-12-05 19:47:33 följande:

Oj, hoppas dom växer till sig snabbt! Men hur kommer det sig då? Jag trodde letrozol var värsta mirakel kuren typ..

Förstår din känsla trots att jag endast kört med letrozol en gång men vet hur det känns när det inte går som man vill liksom. Sa dom något varför "din kropp" inte svarat bättre med dubbeldos?

Jag inväntar mens, vet inte när den kommer eftersom jag inte vet när jag hade min riktiga äl. Fick alm sagt flytningar k torsdags och i fredags men testade aldrig med äl test för var ju så övertygad om att jag hade äl vid sprutan.

Hur brukar det vara för dig med äl symtom? Om man att man har flytningar två dagar och väldigt mkt när brukar äl att komma då? Jag och min man hade sex i söndags på dagen men jag tror ju ändå inte att det kan ha hjälpt något.?

Jag har svarat bättre på enkeldos förutom sista gången. Det har varit lite stress i livet, på jobbet och en anhörig som gått bort. Kan påverka. Men... Nej inga svar mer än så.

Kanske är slut på ägg... Eller något. En kompis till mig 41 år fick besked att hon kommit i klimakteriet för tidigt så man vet aldrig...

Tror inte du fått några bra svar om du testat eftersom ovitrelle ger utslag i 14 dagar. Mina ÄL flytningar och känningar har varierat från gång till gång. Mest kände jag av i början. Flytningar, sugen, kände livmodertappen och alla symptom. Men nu på slutet inte så mycket. När jag blev gravid kände jag inget alls.

Det var väl bra att ni fick till det runt äl flyt i alla fall! Har googlat lite på när det brukar komma i relation till äl men verkar inte vara någon norm för det...
  • SweetCA
    Anonym Co skrev 2018-12-06 17:37:30 följande:

Beklagar! Jo stress kan påverka. Men jag hoppas att det växer som det ska nu och att ni blir gravida denna gång!

Men om det skulle varit slut på ägg, hade dom väl sett det?

Ja ne jag vet inte. Men vet inte om jag vågar ta ovitrelle en gång till. Väntar iallafall på att mensen ska komma nu.

Hur ska livmodertappen kännas innan mens eller ca 1 vecka efter äl?

Ja jag har också googlat, men alla är ju så olika.

Ja de borde ju se om det var slut, eller se på blodprovet, blåsor jar jag i alla fall men tänkte om de är tomma.

Du har lite tid att fundera på ovitrellen i alla fall. Jag kommer köra på min, det brukar ju fungera annars skulle de ju inte använda det även om det verkar märkligt att vi båda blev senare än när vi borde kickat igång den med sprutan.

Tack, det var ändå ganska bra att jag är sen med tillväxten. Sambon åkte på influensan och har inte orkat mycket i helgen... Hoppas på äl till eller efter helgen

Tappen ska väl vara stängd/inte lika öppen o mjuk tror jag? Osäker, vet att min flyttar läge runt äl för det känns mer när vi har sex och den känns lite mer mjuk. Men har inte testat hur det känns efter äl bara känt mig 'som vanligt'

Vet inte om jag ska hålla tummarna för att din kommer eller inte :)
  • SweetCA
    Anonym Co skrev 2018-12-13 20:47:17 följande:

Jo det är sant! Jag kommer nog ta den igen sen. Men nu väntar jag fortfarande på mens.

Hur blev det med äl nu då? :)

Vill typ att min mens ska komma NU då det kanske blir försent om några dagar eftersom kliniken kanske har stängt mellandagarna. Och då kan jag ju inte ta letrozol.

Äl blir på onsdag trodde han så ovitrelle på måndag. Men kommer safea upp denna gång och köra på mer

Ah hoppas det kommer då!
  • SweetCA
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-16 03:59:44 följande:

Heej tjejer så roligt att följa varandra och uppmuntra varan ..

Vill skriva av mig lite, Fick mens den 4 december och börja med med tabletterna Letrozole 6-10 december / ultraljud 15 dec allting såg fint ut.

Hade en äggblåsa på vänstee 12 mm och höger sidan 12 mm med vi blev varnad för tvillingar och hade en till äggblåsa som var runt 9 mm och små runt omkring men alla växte i snabb fart ,livmodern var runt 5 mm .

På Måndag har vi ny tid för ultraljud kolla om de ökat och bestämma vilken dag vi ska ta sprutan ovitrille.

Lycka till på måndag! Berätta hur det gick!
  • SweetCA
    Anonym Co skrev 2018-12-17 22:29:53 följande:

Hej! Fick mens i lördags! Äntligen!

Så idag har jag börjat med letrozol igen dubbeldos. Ska in på vul den 27/12 så får se om det ser bra ut då. Hoppas då på al där den veckan! Då både jag och mannen är lediga!

Håller tummarna! Skönt att det händer något!
  • SweetCA
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-18 02:09:01 följande:

Heej vart idag igen på ultraljud såg en äggblåsa runt 16 mm och andra sida var den fortfarande 12 mm inte växt någon och livmoder 6 plus mm så vi bestämde ta sprutan ovitrille imorgon och sen får vi se , tror hade en till stor blåsa bredvid den som var 16 mm men han mätte inte .. Har en gammal läkare som jag går privat.. Han glömde till och med att vi hade inbokad tid idag .. så vet inte vad ska ska säga elle tro. Får vänta och se nu

Aah men då har han erfarenhet i alla fall. Huvudsaken att du känner förtroende. Annars är det bara att byta.

Hoppas det funkar bra! Med livmoder menar du slemhinna då?
  • SweetCA
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-18 19:12:58 följande:
    Jaa jag menar slemhinnan .. sorry såg nu att jag skrev så haha

Såå besviken arg och ledsen tog nyss sprutan ovitrille och min man gav mig men han spruta inte in hela såg nyss efter vi hade kastat..
    Skrattande jag förstår!
    Håller tummarna för att det fungerar ändå. Jag får inte ut hela hur mycket jag än pressar. var det klick kvar? 
Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol