Ägglossningstest, letrozol
Hej tjejer, tänkte fråga en fråga!
Dessa test tog jag ikväll med 2 timmar mellan, det verkar ju vara positivt. Men frågan är: skulle ni tagit ovitrellen ändå eller lita på att det blir äl?
Hej tjejer, tänkte fråga en fråga!
Dessa test tog jag ikväll med 2 timmar mellan, det verkar ju vara positivt. Men frågan är: skulle ni tagit ovitrellen ändå eller lita på att det blir äl?
Jag hade ju ÄL i fredags 16/11 och igår hade jag ont som f** i tjejmagen 20/11. Själva ÄL dagen var ingenting mot igår, Men jag bet ihop. Brösten är bara lite lätt ömma och jag är fortfarande svullen om buken.
Jag har tidigare i mitt liv varit med om två utomkvedshavandeskap ett fick jag op bort och det andra vart MF. Just där och då kände jag inte av min ÄL, jag hade inga ömma bröst eller svullen mage. Jag plussade i vecka 6-7 båda gångerna och vid det första var det luktsinnet samt illamåendet på kvällen, samma tid varje kväll som gjorde mig misstänksam samt att jag hade ont. Andra gången märkte jag ingenting det var min vän som reagerade på att hon tyckte att jag fått större bröst och damp ner ett test i mitt brevinkast en morgon, jag plussade men hade ju redan haft mitt MF bara det att jag trodde det var min hemska mensvärk som levde om. Så jag vart rätt paff båda gångerna.
Så bara för att man inte har sina vanliga symptom skulle jag endå inte utesluta att möjligheten finns :) men jag tror symptomerna kommer längre fram om det skulle visa sig att det tagit. Nu letar man efter allt men jag inser ju att jag har ÄL symptom och inte graviditets symptom en iaf :) och det är första gången jag känner vissa symptomer. märker att man mer och mer intalar sig själv att man inte blivit befruktad för att skydda sig själv att inte bli för besviken. Så det jag vill säga är att haka inte upp er på iaf ni inte har era vanliga symptomer, här sitter jag som sagt nu med massa symptom men har inte haft det dom två gångerna jag väl plussat tidigare i mitt liv.
Haha. Det är ingen fara. Just nu läser man ju hur många trådar som helst känns det som. Nä ingen Ovitrelle. Ska lämna blodprov imorgon för att se så jag verkligen ägglossade. Annars skulle jag få Ovitrelle till nästa månad.
30.e november är bim. En evighet kvar... Va så dum och tog ett gravtest idag fast jag visste att det skulle visa negativt. Hur sjuk är man inte? Haha.
När har du Bim?
Okej tack för svar! Men idag då eller? Att ta ovitrelle utan att man behlver egentligen, kan det skada??
Idag va jag och lämnade blodprov för att se att jag ägglossat. Och medans jag sitter där så känns det som att jag skickat på metall??!
Jag blir tokig på det här. Jag vill så gärna bli gravid att jag undrar om jag inbillar mig det här...
Kan man verkligen ha symptomen rdan nu? När jag gjorde IVF och blev gravid så kände jag verkligen INGENTING. Plussade på dag 10 eller 11 då efter insättning av ägg.
Ja samma här å nu har det gått 1 vecka. Tack.
Nä det är svårt för mig att avgöra också då jag har firbomyalgi och är trött 24/7.
Köpte två tester idag iaf, ett som kan visa 6 dagar innan bim, och det är i morgon. Sen tog jag ett digitalt som jag testar med nästa fredag, dom brukar fungera bäst på mig annars stirrar man sig blind på det andra.
Håller också tummarna :))
Ja det har jag. Kommer inget streck efter 3min som det står på testet men har tagit två st å efter 30-40min på båda får jag ett svagt blyerts streck. Som bara syns när man vinklar testet fram å tillbaka så jag vet inte hur jag ska tyda de. Så jag väntar till nästa fredag så får det digitala ge mig raka svar.
Hur går det för er tjejer? Här är det bim-4, brösten ömmar på nått konstigt sätt. Lite svidande. Idag fick jag ännu en gång metallsmak i munnen. Hade beställt hem tester från testlagret som självklart va negativt. :( dock testa jag inte med morgonurin. Ska testa imorgonbitti igen. Om det är neg så väntar jag till fredag då jag har bim.
Jag fick mensvärk idag på eftermiddagen, krampar lite lätt å liksom pulserar. Resterande symptomer jag haft under ÄL försvann med den i fredags natt. Har också metall smak i munnen men tror det beror på att jag slutade snusa samma dag jag fick ÄL. Min kropp kanske behöver ha en månad för att starta upp allt, hade mens senast i juni innan vi startade denna process. Så det var ju ett tag sedan.
Samtidigt går tankarna runt runt pgr av att jag som sagt hade ÄL den 16/11 och jag provade efter 48h igen å då visade testet ingenting. Men jag hade som ondast den 20/11 och det är 1 vecka sedan i morgon. Så får bara känslan av att om det har hänt nått så har det hänt den 20'e och då är det också alldeles för tidigt att testa nu.
Man får verkligen träna upp sitt tålamod ^^
Jag tror det sket sig den här gången också. Fick på toaletten idag och när jag kissat en stund så rann den ut klarrött blod. :/
Så typiskt.
Dock lite annorlunda. För jag brukar alltid ha små spottings innan min mens kör igång, då mera brunt.
Men men. Bara köra på nästa månad igen.
Lycka till ni andra!