• Anonym Co

Ägglossningstest, letrozol

poprocks skrev 2018-11-30 14:09:28 följande:

Jag köpte ett cb på morgonen åkte hem sov mera å testade å fick inte ens i närheten av samma streck som på rfsu stickorna. Och eftersom det är min Bim dag idag så ringde jag kliniken och bokade in ett nytt Ultraljud den 13 december.

Åh vad tråkigt!

Konstigt att rfsu testa tidigt gav utslag! Men du kan ju fortfarande vara gravid. Visar sig väl den 13! Håller tummarna!
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2018-11-30 23:02:58 följande:

Ja! Jag mailade till dom och skickade med båda bilderna där dom dock sa att det var negativt för att jag sa att jag fick utslag tidigt redan efter 3min, att vi väntade 15min för att se så det inte var borta. Lämnade testet hemma på tvättmaskinen, åkte iväg nån timme och gjorde ärenden å kom hem och strecket var borta. Gjorde nytt test dagen efter på morgonen och får samma resultat. Jag frågade hur jag skulle läsa av testet då det står att man inte ska läsa av det efter 30 min men om det är positivt skulle bara bakgrunden mörkna å strecket vara kvar. Dom svarade med att dom kunde skicka mig ett nytt test. Men jag är inte alls sugen på att få falska förhoppningar igen.

Jag fick negativt på digitala testet, på cb tidigt, å vanlig sticka från graviditetskollen.

Ska börja med letrozol på söndag dock.

Hmm åh jobbigt! ?? Nej det förstår jag! Men du börjar alltså med letrozol nu igen? Hoppas det fungerar för dig!

Denna månad gick inte för mig. Skulle haft mens igår men den har inte kommit och jag testar negativt.

Så är väl bara vänta och se. I torsdags eller om det var onsdag eller fredags fick jag vanliga äl känningar, flytningar hugg osv. Så jag tror TROTS att jag tog ovitrelle att jag fick sen äl. Helt sjukt.
  • Anonym Co
    SweetCA skrev 2018-12-03 17:44:06 följande:

Precis det som hände mig. Trodde inte det var möjligt!

Men hur kan det bli så? Vad fick du för svar av din läkare?
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2018-12-04 01:13:22 följande:

Ja ssk jag pratade med i telefon tyckte jag skulle köra på eftersom mensen endå kom, hon tyckte inte jag skulle vänta då jag hade mens, 1 vecka efter kom ÄL och 2 veckor efter de kom mensen. Nu fick jag nästa UL besök typ dagen innan ägget släppte förra gången. Får se om jag känner av att äggblåsan växer om nån dag som förra gången. Vore ju på ett sätt skönt om den alltid är punktlig så att säga. Jag ska även ställa han som hjälper mig på kliniken massa frågor som jag undrar över.

Jaha ojdå :/ men jag tänkter att när du är inne för UL. Kan man inte hålla koll å verkligen se att det släpper när du även tar ovitrelle. Kommer ihåg att du skrev att du inte hade dina klassiska symptom förut. Jag har inte läst på om ovitrelle så jag vet inte alls hur det fungerar men det är ingenting som man kan höja dosen på för att ge en extra knuff? Hoppas du kan få hjälp att få det att fungera.

Okej! Hoppas det går denna gång! Och att det blir som du skriver. Hoppas du kan få svar på dina frågor! Vart bor du någon stans?

Jag vet inte hur jag ska skriva ang ovitrelle. Men kommer nog inte ta det igen för detta känns ju meningslöst. Det jag vet är att det är väldigt starkt och ska göra så att ägget släpps. Och jag hade en blåsa på 18 mm och fick positivt utslag på äl test men kände inget förutom kanske flytningar. Men nu i fredags eller Torsdag så kom det mängder (ursäkta) och du trodde jag verkligen jag var gravid men sen när dom ömma brösten kom så fatta jag att det var äl. Min läkare har aldrig varit med om detta tydligen.
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2018-12-04 15:00:40 följande:

Jag bor mella Uppsala & sthlm. Men åker till Carl von Linné kliniken i Uppsala. Okej det går inte att höja dosen letrozol då? Men man kan ju få ömma bröst vid en graviditet också eftersom hormonet ökar. Tycker du ska få mer hjälp att hålla koll vid nästa försök så dom får en klarare bild av vad som händer i din cykel och vad man kan behöva göra för dig! hade man koll på så att du inte hade två ägg som växte så att inte två ägg har släppt vid olika tillfällen är min spontana känsla.

Är den kliniken bra? Jag har hört talas om den! Jag går på gynhälsan i Uppsala. Jo jag ska höja den till mensen som kommer. Men den vet jag ju inte när den kommer nu men jag antar typ nästa vecka torsdag fredag eller lördag. Men så sjukt frustrerad över detta. Ja jag tycker också jag borde få mer hjälp i kommande cykel. Får alltid ömma bröst ca två dagar efter äl.
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2018-12-04 15:46:48 följande:

Jag har tidigare blivit behandlad som skit på gyn mottagningen jag gått på. Var som natt och dag! Dom är trevliga och otroligt hjälpsamma och höjde mitt hop som var på botten. Väldigt pedagogiska och empatiska som jag tycker är a&o är själv undersköterska å det är viktigt att kunna få rätt hjälp och att känna sig som en människa i vissa lägen där kroppen sviker en. Så jag är otroligt glad att jag bytte dit. Känns som dom faktiskt kan mer å kan förklara bättre en vad jag tidigare erfarat på både gyn och akut gyn.

Så om du inte känner dig 100% nöjd där du går idag skulle jag rekommendera dig att söka dit. Dom har olika telefontider men ssk är jätte hjälpsamma om man förklarar läget. Kan ta ett tag att få sin första tid dock men när man kommer igång tycker jag att det rullar på bra. Så av mina erfarenheter så är jag nöjd.

Usch vad tråkigt! Men vad skönt o bra att dom hjälper er och svarar på alla frågor osv! Kanske ska ta och ringa dit i morgon. Men känns dumt då jag får hjälp via gynhälsan nu. Vill inte vänta längre. Är ju nöjd men mitt tålamod är sämst och vill att det ska hända nu NU Nu Liksom. Men vet att det inte går.
  • Anonym Co

[quote=79262060][quote-nick]SweetCA skrev 2018-12-04 19:03:31 följande:[/quote-nick]

Nej inte mer än att det kan bli så ibland. Kroppen är (tyvärr) ingen maskin....

[/quote

Nej, men är/låter ju jätte konstigt!

• Anonym Co
    SweetCA skrev 2018-12-05 19:25:44 följande:

[quote-nick]Anonym Co skrev 2018-12-04 21:28:38 följande:[/quote-nick]

Nej, men är/låter ju jätte konstigt!

Ja! Vul idag, cd14 på dubbel dos, kört enkel alla gånger innan. En blåsa 7mm och en 9. Så galet frustrerande att det har börjat gå så långsamt och att det inte blev någon skillnad med dubbel. Spontana reaktionen blir, nää nu skiter vi i det här. Springa till gyn, äta hormoner och stressa över det. Påverkar en del och man blir så less när det skiter sig. Bläää (känslan går ju över med men nu är jag less)

Blir ny vul om en vecka. Känner igen det där med tålamod. Inne på ett halvår av prövande och det är marginellt bättre nu...

Kram på er tjejer

[/quote]

Oj, hoppas dom växer till sig snabbt! Men hur kommer det sig då? Jag trodde letrozol var värsta mirakel kuren typ..

Förstår din känsla trots att jag endast kört med letrozol en gång men vet hur det känns när det inte går som man vill liksom. Sa dom något varför "din kropp" inte svarat bättre med dubbeldos?

Jag inväntar mens, vet inte när den kommer eftersom jag inte vet när jag hade min riktiga äl. Fick alm sagt flytningar k torsdags och i fredags men testade aldrig med äl test för var ju så övertygad om att jag hade äl vid sprutan.

Hur brukar det vara för dig med äl symtom? Om man att man har flytningar två dagar och väldigt mkt när brukar äl att komma då? Jag och min man hade sex i söndags på dagen men jag tror ju ändå inte att det kan ha hjälpt något.?
  • Anonym Co
    SweetCA skrev 2018-12-06 17:21:27 följande:

Jag har svarat bättre på enkeldos förutom sista gången. Det har varit lite stress i livet, på jobbet och en anhörig som gått bort. Kan påverka. Men... Nej inga svar mer än så.

Kanske är slut på ägg... Eller något. En kompis till mig 41 år fick besked att hon kommit i klimakteriet för tidigt så man vet aldrig...

Tror inte du fått några bra svar om du testat eftersom ovitrelle ger utslag i 14 dagar. Mina ÄL flytningar och känningar har varierat från gång till gång. Mest kände jag av i början. Flytningar, sugen, kände livmodertappen och alla symptom. Men nu på slutet inte så mycket. När jag blev gravid kände jag inget alls.

Det var väl bra att ni fick till det runt äl flyt i alla fall! Har googlat lite på när det brukar komma i relation till äl men verkar inte vara någon norm för det...

Beklagar! Jo stress kan påverka. Men jag hoppas att det växer som det ska nu och att ni blir gravida denna gång!

Men om det skulle varit slut på ägg, hade dom väl sett det?

Ja ne jag vet inte. Men vet inte om jag vågar ta ovitrelle en gång till. Väntar iallafall på att mensen ska komma nu.

Hur ska livmodertappen kännas innan mens eller ca 1 vecka efter äl?

Ja jag har också googlat, men alla är ju så olika.
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2018-12-13 13:07:36 följande:

Idag var min UL dag. Trodde inte det hade tagit sig denna gången då jag inte alls känt nånting. Förra gången kände jag så tydligt. Men jag blev glatt överraskad och hade ett ägg på 16! Denna gången så hon trodde ÄL på lördag.

Hur går det för er andra?

Trevlig lucia!

Åh va kul att höra! Då får ni mysa ordentligt nu till helgen!

För mig går det inte så bra. Väntar fortfarande på mens och är rädd att den inte dyker upp snart.. Om jag får mens i morgon börjar jag ev med letrozol på söndag men om mensen blir senare kan jag inte börja m letrozol pga kliniken kanske har stängt mellandagarna.. Skulle vara typiskt mig.

Håller tummarna för dig nu!
Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol