• Anonym Co

Ägglossningstest, letrozol

SweetCA skrev 2018-12-10 19:14:48 följande:

Ja de borde ju se om det var slut, eller se på blodprovet, blåsor jar jag i alla fall men tänkte om de är tomma.

Du har lite tid att fundera på ovitrellen i alla fall. Jag kommer köra på min, det brukar ju fungera annars skulle de ju inte använda det även om det verkar märkligt att vi båda blev senare än när vi borde kickat igång den med sprutan.

Tack, det var ändå ganska bra att jag är sen med tillväxten. Sambon åkte på influensan och har inte orkat mycket i helgen... Hoppas på äl till eller efter helgen

Tappen ska väl vara stängd/inte lika öppen o mjuk tror jag? Osäker, vet att min flyttar läge runt äl för det känns mer när vi har sex och den känns lite mer mjuk. Men har inte testat hur det känns efter äl bara känt mig 'som vanligt'

Vet inte om jag ska hålla tummarna för att din kommer eller inte :)

Jo det är sant! Jag kommer nog ta den igen sen. Men nu väntar jag fortfarande på mens.

Hur blev det med äl nu då? :)

Vill typ att min mens ska komma NU då det kanske blir försent om några dagar eftersom kliniken kanske har stängt mellandagarna. Och då kan jag ju inte ta letrozol.
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2018-12-14 00:35:14 följande:

Ja :)

Åh va tråkigt. Jag hoppas att den kommer i morgon, Min klinik stänger över jul och nyår och öppnar inte förns den 7 januari. Men att hamna i kläm i semester tider, vad frustrerande :/ försök slappna av å så håller vi tummarna att den kommer så det matchar med öppettiderna över jul. Annars får 2019 gärna bjuda på tur :)

Tack snälla du!

Hej! Fick mens i lördags! Äntligen!

Så idag har jag börjat med letrozol igen dubbeldos. Ska in på vul den 27/12 så får se om det ser bra ut då. Hoppas då på al där den veckan! Då både jag och mannen är lediga!
  • Anonym Co
    SweetCA skrev 2018-12-14 18:28:56 följande:

Äl blir på onsdag trodde han så ovitrelle på måndag. Men kommer safea upp denna gång och köra på mer

Ah hoppas det kommer då!

Hur går det? Har du tagit sprutan? Jag börja idag på dubbeldos med letrozol
  • Anonym Co
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-16 03:59:44 följande:

Heej tjejer så roligt att följa varandra och uppmuntra varan ..

Vill skriva av mig lite, Fick mens den 4 december och börja med med tabletterna Letrozole 6-10 december / ultraljud 15 dec allting såg fint ut.

Hade en äggblåsa på vänstee 12 mm och höger sidan 12 mm med vi blev varnad för tvillingar och hade en till äggblåsa som var runt 9 mm och små runt omkring men alla växte i snabb fart ,livmodern var runt 5 mm .

På Måndag har vi ny tid för ultraljud kolla om de ökat och bestämma vilken dag vi ska ta sprutan ovitrille.

Välkommen! :)

Spännande! Hur gick allt idag? Hade blåsorna växt till sig?
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2018-12-16 09:33:27 följande:

Välkommen :) ( längtar efter en bebis )

Jag fick uppleva den blinkande :)

I två dagar, tog ett test på morgonen samt kvällen igår eftersom hon på kliniken trodde det skulle ske på lördagen. Men nu fick jag fast gubbe :)

Känner absolut ingenting denna gången.

Inte ens minsta lilla ÄL symptom.

Detta är också äggledaren som jag tidigare haft utomkvedshavandeskap i, så vi får se hur det går denna gången. Klart man är lite nervös. Nu ska man bara vänta 8h på att sambon kommer hem, å då kanske ägget hunnit en bit ner redan förhoppningsvis.

Hoppas hoppas hoppas och håller tummarna på att allt gått bra den här gången! Kram
  • Anonym Co
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-18 02:09:01 följande:

Heej vart idag igen på ultraljud såg en äggblåsa runt 16 mm och andra sida var den fortfarande 12 mm inte växt någon och livmoder 6 plus mm så vi bestämde ta sprutan ovitrille imorgon och sen får vi se , tror hade en till stor blåsa bredvid den som var 16 mm men han mätte inte .. Har en gammal läkare som jag går privat.. Han glömde till och med att vi hade inbokad tid idag .. så vet inte vad ska ska säga elle tro. Får vänta och se nu

Skönt att den växt till 16 mm! Hoppas det går bra med ovitrelle sprutan också! Och att det blir något!

Hmm, låter ju lite oroväckande när du skriver så, att han glömt tiden och att han inte mäter ordentligt? Kan du inte gå till en klinik istället? Eller är det för långa väntetider?

Vart bor du?
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2018-12-18 00:45:27 följande:

Du ser! Vad skönt att den äntligen bestämde sig för att komma. Så att ni fick chansen även i december :) hoppas att allt ser bra ut den 27'e

Tack :) det hoppas jag med. Har varit så rädd att vi inte ska få tid till att mysa när sambon jobbar 8-16 och jag jobbar 16-00 och så jobbar vi om varandra hela december. Så vi hade tur att det skedde i helgen när jag var ledig :)

Nu är det bara vänta, Bim 30/12

Ja så himla skönt att den kom! Konstigt man säger det men är så jobbigt att bara vänta o vänta när man vet att det redan skitit sig. Så nu blir det nya tag och får hoppas på det bästa. Kommer dock vänta med sprutan tills jag verkligen känner min ägglossning denna gång och när jag får positivt utslag. Förra gången lyssnade jag bara på läkaren som sa vilken dag jag ska ta den på. Men inte igen.

Åh vad drygt med sådana pass :( vad jobbar du som? Svårt att få till det när man jobbar så oregelbundet. Vet hur det är, jag jobbar enbart natt men mannen jobbar dag men är både svårt och ganska jobbigt att behöva tvinga sig till sex innan man ska iväg på natt jobb.

Men vad skönt o bra att det hände i helgen! :)

Hoppas du får ett dint nyårspluss! :)
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2019-01-01 15:23:35 följande:

Tack så mycket! Hoppas att det är allas vårat år i år!

Hur går det för anonym co? Inte hört nått på ett tag.

Hej! Gick dubbelkur med letrozol och hade en blåsa på 21 mm och slemhinna 7,2 tresiktad! Hade positivt på äl test i fredags kväll med CB och sen köpte jag vanliga äl test som visade positivt 3 dagar irad sen sluta jag testa. Så har förhoppningsvis haft ägglossning. Så Bim nästa helg.

Hur går det för dig? Har du testat något mer? ??
  • Anonym Co
    SweetCA skrev 2018-12-30 18:21:28 följande:

Tack för input och tankar, hade nog kört på trippel om det inte funkat alls.

Tänkte mer om jag skulle ta enkel dos igen eftersom det blev äggblåsa båda gångerna, men de växer långsamt med.

Men jag går på dubbel som du säger poprocks. Eftersom inget annat sagts! Tack!

Hoppas på plus nästa test Poprocks!

Hej! Tog du dubbel dos nu? Hoppas det går hela vägen denna gång! ??
  • Anonym Co
    Längtar efter en bebis skrev 2019-01-04 16:55:31 följande:

Tjejer jag är gravid tetas mig idag på bim dagen står gravid 2 3 veckor jag skakar och skriver

Åhh STORT GRATTIS! Vad kul! ??
  • Anonym Co
    Anonym Co skrev 2019-01-04 18:31:00 följande:

Åhh STORT GRATTIS! Vad kul! ??

Skulle vara ett HJÄRTA inte frågetecken! :)
  • Anonym Co
    poprocks skrev 2019-01-03 07:18:19 följande:

Då håller jag tummarna att det går vägen!

Jag testade negativt och fick mensen sent på bim dagen men den kom i alla fall. Så jag är inne på dag 3 med letrozol så två dagar kvar och går allt som det ska har jag ÄL runt den 15'e

Ska bli uppringd av kliniken den 7'e när dom öppnar igen. Så får man besked om UL dag för att kolla äggblåsan. Börjar känna att det är sjukt påfrestande att hålla på såhär, även om det bara är kur 3 så har vi endå försökt få till det 5 år innan också.. med 1 MF och då sa dom på kliniken att vi har goda chanser när vi "lyckats" en gång tidigare men det var också 8 år sedan...

Okej! Håller allt jag har för dig nu!

Förstår dig, tycker också det är jätte jobbigt. Jag har ju nu tagit min andra kur letrozol så får väl se om det blir en tredje men det tror jag det blir.

Har försökt två år nu med ett missfall för ett år sen. Så jobbigt och så tråkigt :(
  • Anonym Co
    Längtar efter en bebis skrev 2019-01-04 16:55:31 följande:

Tjejer jag är gravid tetas mig idag på bim dagen står gravid 2 3 veckor jag skakar och skriver

Kände du några symtom innan du plussa? :)
  • Anonym Co

Hej på er! Förlåt att jag inte skrivit på sjukt länge men har faktiskt inte vågat skriva/säga något förens nu! Är gravid och går in i v. 13 idag!

Hur går det för er andra?

Kram

• Anonym Co
    SweetCA skrev 2019-01-27 07:22:23 följande:

Plussade idag. Blir inget ivf haha letrozol försök 6

Åh grattis! Vad kul att höra! :) ??
  • Anonym Co
    SweetCA skrev 2019-03-15 19:29:41 följande:

Tyvärr har det inte gått lika bra för mig. Fick konstaterat MA i vecka 8 och fick framkalla ett missfall. Nu är jag ganska vilse. Fyllda 40 och det kändes som sista chansen. Psykiskt så jobbigt att jag tvekar för att försöka igen.

Åh beklagar! :( tråkigt att höra!! :( hoppas det går nu denna gång! ??
  • Anonym Co
    SweetCA skrev 2019-03-15 19:39:01 följande:

Tack, ska låta kroppen läka innan vi funderar på framtiden <3

Ja gör det ??
Svar på tråden Ägglossningstest, letrozol