VAB FRÅGA
Någon som vet om man kan ansöka om vab fast man arbetar men då INTE tar ut någon lön för den dagen, och har det sjuka barnet med sig på jobbet?
är det ok?
Någon som vet om man kan ansöka om vab fast man arbetar men då INTE tar ut någon lön för den dagen, och har det sjuka barnet med sig på jobbet?
är det ok?
Förstår inte situationen? Varför kan barnet vara med när du inte tar lön, Men inte om du tar lön går det inte? Jobbet blir väl gjort oavsett
Vad jobbar ni med om ingen av er kan vabba?
Jag driver egen i en galleria med svinhög hyra, stora företagslån och ingen möjlighet till att stänga en dag, öppet till 19.00 varje dag - inga anställda utan jag jobbar själv.
Sambon reser dagligen i sitt jobb i en radie av 30 mil. Många inbokningar som man inte kan boka av utan två veckors varsel
Jag driver egen i en galleria med svinhög hyra, stora företagslån och ingen möjlighet till att stänga en dag, öppet till 19.00 varje dag - inga anställda utan jag jobbar själv.
Sambon reser dagligen i sitt jobb i en radie av 30 mil. Många inbokningar som man inte kan boka av utan två veckors varsel
Modsey, framgår i tidigare inlägg att barnet kan inte vara tyst och drar ner på försäljningen, därav får ts ingen lön den dagen. Då tänkte hon att vab löser inkomsten.
Men så funkar det ju ej.
Fattar ingenting. Om du har med barnet till jobbet för att du måste jobba så jobbar du väl? Och tar ut lön? Varför ska du vabba och inte ta ut lön när du jobbar? Låter jättemärkligt..
Modsey, framgår i tidigare inlägg att barnet kan inte vara tyst och drar ner på försäljningen, därav får ts ingen lön den dagen. Då tänkte hon att vab löser inkomsten.
Men så funkar det ju ej.
Men så funkar det ju ej.
Det är ju inte jag som sätter reglerna att bara en del ska få ersättning för förlorad inkomst, vilket man faktiskt får av att ha en snorig unge på jobbet.