VAB FRÅGA
Någon som vet om man kan ansöka om vab fast man arbetar men då INTE tar ut någon lön för den dagen, och har det sjuka barnet med sig på jobbet?
är det ok?
Någon som vet om man kan ansöka om vab fast man arbetar men då INTE tar ut någon lön för den dagen, och har det sjuka barnet med sig på jobbet?
är det ok?
[quote=79162327][quote-nick]Anonym (Em) skrev 2018-10-23 21:46:00 följande:[/quote-nick]Menar du att hon skulle gjort era hushållssysslor?[/
Ska hon sitta på röven hela dagen medans ungen sitter vid datorn på sitt rum?
Lite nytta är inte för mycket begärt! Åtta timmar(!) och hon hade inte rört ett finger men pengar skulle hon ha
Nä "det" har ju inte varit bäbis på flera år, hur kommer det sig att ni inte sparkat ut ungen eller åtminstone tvingat den att skaffa ett jobb och betala hyra?
För att min man eller jag inte vill ha någon som är hemma hos oss en hel dag utan att hjälpa till!
Det är ingen vanlig från gatan utan hans mamma, hon borde kunna göra lite nytta. Vi anlitade inte henne för att hon skulle sitta vid tv:n
Nu gick du över trollgränsen.
[quote=79162327][quote-nick]Anonym (Em) skrev 2018-10-23 21:46:00 följande:[/quote-nick]Menar du att hon skulle gjort era hushållssysslor?[/
Ska hon sitta på röven hela dagen medans ungen sitter vid datorn på sitt rum?
Lite nytta är inte för mycket begärt! Åtta timmar(!) och hon hade inte rört ett finger men pengar skulle hon ha
Nej nu har du dragit det för långt. Vad skulle din sambo ha gjort för att förtjäna vab-pengarna i ditt scenario? Så avskyvärt som du skriver att du och din sambo behandlar andra finns det inte en enda människa med fungerande relationer som gör.
Om jag eller min man är hemma en hel dag med ett barn som mest sitter på sitt rum eller vid tv:n så hinner vi på dom timmarna diska, plocka, sätta på en tvätt eller dammsuga alltid finns det saker som behöver göras. Men farmor gör ingenting på hela dagen hon har tittat på tv och pillar med någon stickning hon hade med sig. Alltså ingenting!
Yes denna tråd hamnar i sandlådan
Yes denna tråd hamnar i sandlådan
Nej nu har du dragit det för långt. Vad skulle din sambo ha gjort för att förtjäna vab-pengarna i ditt scenario? Så avskyvärt som du skriver att du och din sambo behandlar andra finns det inte en enda människa med fungerande relationer som gör.