Inlägg från: Anonym (Förväntan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förväntan)

Tycker du att DU har lätt att få orgasm?

Anonym (Olika) skrev 2018-10-24 07:34:52 följande:

En del kvinnor får man jobba med i en halvtimme.

Andra kommer bara man sätter dit tungan.

Undrar varför. Beror det på hur mycket kvinnan är fysiskt attraherad av mig? Eller beror det på om jag får henne avslappnad psykologiskt?

Förväntan och ovisshet kan få mig enormt kåt och då kommer jag direkt. Om det är en halvdan dejt och jag kanske inte är så jättesugen eller inställd på sex men det ändå leder dit så blir det som att börja på noll. Då kan det ta lång tid.

Samma med förhållande. Om man sitter i soffan o tänker på sex genom hela filmen så tar det inte många sekunder innan jag kommer.

Jag tror att det är mycket psykologi när det gäller kvinnor o sex
  • Anonym (Förväntan)
    New Dawn skrev 2018-10-24 10:37:40 följande:

Hm mm.... Ovisshet.(?) .. Jag tycker snarare visshet är mer upphetsande, när man genom små signaler VET att det kommer att bli sex, och man vill det är mycket mer sexigt än ovisshet. Att vara osäker på om mannen vill är i sig inte upphetsande, tycker jag. Det är sexigt när man märker att han vill. Givetvis kan man vara olika.

Sex med en halvdan dejt kan jag inte ens föreställa mig.

Jag blir såklart tänd om jag vet att min partner är tänd.

Jag menar förväntan. Där man inte riktigt vet om den andre är sugen eller inte. Tex om man inte känner varandra så bra ännu.
  • Anonym (Förväntan)
    New Dawn skrev 2018-10-26 17:33:47 följande:

Jag förstår inte hur du tänker ang feminism. Många feminister är ju för att kvinnor ska kunna ha sex utan känslor utan att anklagas för att vara slampor. Feminister är inte speciellt fokuserade på att sex bara ska ske om man avser att leva i livslånga relationer. Jag förstår inte din koppling till feminism. Det är rätt obegripligt.

Ja, jag vet att många människor vill ha sex utan att älska varandra. Ibland är sex bara ett uttyck för kåthet och ibland för kärlek. Därför tycker jag inte man kan säga att "sex är sex" och "begär är begär". Sex kan vara frikopplat från andra känslor, men det kan också vara förenat med mycket känslor och kärlek. Sex kan vars nära och intimt, eller mer ytligt och tillfälligt . Sex kan vara dåligt och sex kan vara bra.

Kvinnan som skrev inlägget jag svarade på beskrev att det tog lång tid för henne att få orgasm med en halvdan dejt. Hon tyckte för övrigt att ovisshet gör att hon snabbare kommer. Jag tycker det är sexigare när mannen närmar sig mig och tar på mig, eller att jag märker att han är kåt. Att sitta i soffan och inte veta om han vill är inte direkt upphetsande i sig, tycker jag. Det är i så fall beröringen som leder till kåtheten och njutningen. Om jag suger kuk, kan jag bli kåt just av att märka att han blir kåt. Inte av ovissheten...Jag älskar visserligen att ge njutning, men kåtheten kommer mer när jag märken hans kåthet och sexuella njutning, eller av något han gör med mig. Kravlöshet kan däremot öppna möjligheter att bli kåt av njutning. För min del är det flera andra faktorer än kåthet som påverkar hur lätt jag kommer.

Du missförstod mitt inlägg ser jag!

Jag blir naturligtvis enormt kåt när jag vet att min partner är kåt eller visar det, precis som du tycker om din man. Den där ovissheten som du skriver om handlar tex om att vi bestämt oss för att vi ska sexa på kvällen men när vi bäl sitter där under filmen o han inte gjort några som helst nörmande så börjar jag bli kåt av förväntan om det ska bli av eller ej. Vet inte hur jag ska förklara det så du inte missförstår. Mentaliteten är lite att man vill ha det man inte får, och då blir jag kåt. Han är dominant p jag är undergiven så en del av vår lek är att jag föredrar när han tar kommandot o bestämmer när vi ska dra oss mot sovrummet.
Svar på tråden Tycker du att DU har lätt att få orgasm?