New Dawn skrev 2018-10-26 18:12:21 följande:
Du har inte förstått mig överhuvudtaget. Jag säger absolut inget om att man vill ha tillfälligt sex, eller sex utan känslor. Det är ju perfekt när båda känner så, däremot har jag tagit upp att män oftare kan vilja ha sex bara för att man har en kvinnokropp. Jag hade sex med mitt ex bara för att jag var kåt, så jag förstår att det kan vara så , och det var samma för honom, (Hans lust kom mer "inifrån", och hade inget med mig att göra) men det riskerar att blir som toalettbesök . Har man en realtion med bara sex funkar det kanske bättre, men det kan ofta inte ersätta kärlek. Jag tycker inte själv att det ger mig något att veta att en man vill ha sex med mig bara för att jag råkar vara tillgänglig och ha en fitta. Jag skiljde mig för att kärleken var slut, och det var det från båda håll. Varken otrohet, öppen relation eller något annat hade hjälpt mig eftersom vi saknade den mentala närheten, den som ofta krävs för att sex ska fungera i en längre relation. Jag förstår kvinnor som tappar intresset för sex, eller tappar lusten, om hon upplever att mannen vill ha sex med henne bara för att hon äger en kvinnokropp. Skulle jag känna så skulle jag inte kunna fortsätta leva ihop. Jag köper inte alls att män bara vill ha sex, de vill också känna sig behövda och älskade och en hel del män tappar också lust till sex när kärleken sjunker, men denna tråd handlar om orgasmer så jag tänker inte skriva mer off topic inlägg. Du verkar mest intressad av mig som person och då är det nästan bättre att du skickar pm.
Det är ingen som påstått att män bara vill ha sex men du tenderar att feltolka på nytt, ganska vanligt. Nej jag kommer inte skicka dig något PM, glöm det!