Mitt barn är jättestort!
Min bebis är låång, lika stor som våra vänners 1-åring och en 2-åring men de är å andra sidan båda små.
Man får många hangups som ny mamma, ge inte efter för din oro för mycket! Vissa är större, vissa är mindre...
Min bebis är låång, lika stor som våra vänners 1-åring och en 2-åring men de är å andra sidan båda små.
Man får många hangups som ny mamma, ge inte efter för din oro för mycket! Vissa är större, vissa är mindre...
Åh tack!
Både jag och min man är långa (174 och 186)? även våra föräldrar är långa. Men ingen i familjen/ släkten har varit både så lång och framförallt inte så tung.
Hangup- oh yes
Än sålänge har jag faktiskt inte sagt någonting alls.. mest för att kommentarerna kommit till min sambo när jag inte hört eller för att jag blivit ställd och inte vetat vad jag ska säga. Men framöver kommer jag nog säga saker i stil med "jaså tycker du det?" "tur att han är frisk och mår bra" "javisst är han fin".
Saker jag (vi) fått höra är t.e.x. När han var ca. 3 veckor tyckte min svärmor att jag borde sluta ge honom mat på natten?!?!?!
Hon klämde även ur sig några veckor senare att han kanske borde gå på diet.
När min sambos farfar träffade honom för drygt en månad sen var första kommentaren "Oj han är kraftig".
Blir mest fundersam på hur folk kan uttrycka sig på det sättet om en bebis, sorgligt att dom ens måste tänka så mycket på utseendet på en sån liten människa som är helt försvarslös. Nä nu blev jag sur igen haha, vi ska vara glada över våra friska stora små bebisar. <3