Blodprov för att kolla toxoplasmos?
Har också tänkt tanken då jag har utekatt som gör sina behov inne i lådan och det är jag som städar den... Dock verkar det vara högst ovanligt med smitta om man är noga med hygienen.
Har också tänkt tanken då jag har utekatt som gör sina behov inne i lådan och det är jag som städar den... Dock verkar det vara högst ovanligt med smitta om man är noga med hygienen.
Gaaah. Nu har jag börjat nojja och googla! Blir supernojjig... :( Måste nog prata med min bm om det vid inskrivningen.
Men jag tänkte på en sak. Om man nu inte "ska" städa kattlåda tex pga smittorisk. Borde det väl vara lika stor risk att bli smittad om man bara vistas under samma tak som en katt? Alltså (om jag relaterar till min kisse), de krafsar i sin egen avföring när de täcker över den och går sedan överallt i huset med sina tassar. Även om min inte får så kommer jag på honom då och då med att vara på köksbänken osv. Så har man plasthandskar och spritar/tvättar händerna borde man väl kunna städa kattlådan med en spade utan större smittorisk?