• Snobben01

Nygravid och sömnlöst

Jag plussade för tre dagar sedan och det är fantastiskt! Men jag kan inte sova! Jag känner mig liksom stressad inombords och har både svårt att somna och vaknar redan vid 3 och kan inte somna om. Nån annan nygravid som känner igen sig? Misstänker att stresskänslan är hormoner som rusar i kroppen.

• Svar på tråden Nygravid och sömnlöst
  • joannaq

Säger som ovan, man sover dåligt i perioder under graviditeten. Många tankar och hormoner som går runt i kroppen. Appen preglife har några yoga videos som är sköna att göra. Man blir väldigt avslappnad och jag sov som en stock efter. Sen brukar jag lyssna på ljudbok när jag ska sova, sätter även på om jag vaknar på natten.

Lycka till med allt

• Snobben01
    Fia 28 skrev 2018-12-12 12:02:27 följande:

Man sover från och till jättedåligt som gravid. 

Ja det misstänkte jag :) Men den där stresskänslan är jobbig, är ju något fint och bra som sker då vill man snarare känna sig lugn i kroppen

• Snobben01
    joannaq skrev 2018-12-12 13:29:48 följande:

Säger som ovan, man sover dåligt i perioder under graviditeten. Många tankar och hormoner som går runt i kroppen. Appen preglife har några yoga videos som är sköna att göra. Man blir väldigt avslappnad och jag sov som en stock efter. Sen brukar jag lyssna på ljudbok när jag ska sova, sätter även på om jag vaknar på natten.

Lycka till med allt

Tack för tips! :)
  • monn

Känner så igen mig! Sover så dåligt i början av en graviditet. Är i v18 nu och igårnatt sov jag bara 2h!! Så fruktansvärt! Hoppas du sover gott snart :)

• tossaliten

Jag drömmer massa galna saker! Alltid när jag varit gravid. Mardrömmar och drömmar om att min partner är dum etc...

Svar på tråden Nygravid och sömnlöst