Miwakaka skrev 2018-12-18 23:07:58 följande:
Haha, vissa får det att låta som om TS behövde tips på vilket råttgift som är skonsammast för barn.. gode gud!
TS ville inte, så vitt jag kan se, ha någon predikan om hur dåååååligt sköljmedel och diverse tvättmedel är för miljön (hoppas ni miljömedvetna människor slutar tvätta alls, mest skonsammast så!) TS ville veta vilket tvättmedel OCH sköljmedel som va mest skonsamt för en bebis, inget annat!
TS: ser att du redan gjort ditt val. Som med allt annat finns det en uppsjö med skonsamma alternativ, testa dig fram :) reagerar bebis testar du något annat osv. Jag har kört Via Sensitive tvättmedel och Softlan Softness and Care sköljmedel sedan födseln till min son, funkat fint till honom och mig :)
Sköljmedel är aldrig skonsamt. Det är till skillnad från tvättmedel en produkt som består av kemikalier som STANNAR KVAR i kläderna, det är ju det som är meningen. Även om just ditt barns hud inte påverkas vet du inte hur kemikalierna påverkar kroppen i det långa loppet.
Och som sagt inte bra för miljön heller när kemikalierna kommer ut i våra vattendrag.