TVÄTTMEDEL O SKÖLJMEDEL TILL BABY
Hej! Skulle behöva hjälp då det är mitt första barn och hört man inte ska använda vanligt tvättmedel osv till bebis så... Vilket sköljmedel och tvätt medel är bra att använda till en nyfödd bebis?
Hej! Skulle behöva hjälp då det är mitt första barn och hört man inte ska använda vanligt tvättmedel osv till bebis så... Vilket sköljmedel och tvätt medel är bra att använda till en nyfödd bebis?
Sköljmedel ska du aldrig använda! Bara kemikalier och urdåligt för miljön.
Tvättmedel, vi har alltid kört Skonas parfymfria och det har ingen någonsin reagerat på.
Jag har alltid använt vanligt tvättmedel och sköljmedel till mina fyra bebisar, nej förresten till min andra baby så använde jag särskilt allergi-tvättmedel pga att han hade svårt eksem.
Men de andra tre har jag använt vanligt tvättmedel och de har aldrig reagerat på det. Har alltid tagit lite av det dock och inte överdrivit doseringen så att inte medel blivit kvar i kläderna och ibland utan sköljmedel.
Vilket märke som helst bara det är parfymfritt.
Varför sköljmedel?
Så ologiskt att först tvätta kläderna och sedan trycka in kemikalier i våra kläder som både vi och naturen mår dåligt av (eksem och allergier hos människor och störningar hos djur som lever i vattenmiljön när kemikalierna släpps ut i avloppen)
Till småbarn har jag använt parfymfritt tvättmedel och inget sköljmedel.
Tack för alla svar <3 . De blev Neutral och sen comfort sköljmedel som jag kommer testa . Och jag använder alltid sköljmedel just för att kläderna inte ska bli hårda vilket vissa blir. Och kommer testa de nu också funkar det inte så kommer jag ju såklart inte använda det på baby kläderna.
Tack för alla svar <3 . De blev Neutral och sen comfort sköljmedel som jag kommer testa . Och jag använder alltid sköljmedel just för att kläderna inte ska bli hårda vilket vissa blir. Och kommer testa de nu också funkar det inte så kommer jag ju såklart inte använda det på baby kläderna.
Jag använder parfymfritt sensitive tvättmedel och inget sköljmedel.
M den "Neutral" är ju ok. Har hört ett annat varumärke också nämligen "Attitude". Googla på det så får du se