Inlägg från: Miwakaka |Visa alla inlägg
  • Miwakaka

TVÄTTMEDEL O SKÖLJMEDEL TILL BABY

Haha, vissa får det att låta som om TS behövde tips på vilket råttgift som är skonsammast för barn.. gode gud!

TS ville inte, så vitt jag kan se, ha någon predikan om hur dåååååligt sköljmedel och diverse tvättmedel är för miljön (hoppas ni miljömedvetna människor slutar tvätta alls, mest skonsammast så!) TS ville veta vilket tvättmedel OCH sköljmedel som va mest skonsamt för en bebis, inget annat!

TS: ser att du redan gjort ditt val. Som med allt annat finns det en uppsjö med skonsamma alternativ, testa dig fram :) reagerar bebis testar du något annat osv. Jag har kört Via Sensitive tvättmedel och Softlan Softness and Care sköljmedel sedan födseln till min son, funkat fint till honom och mig :)

• Miwakaka
    Freya18 skrev 2018-12-19 01:13:36 följande:

Idag ska man tänka på miljön. Det är ju våra barns framtid. Det är ju inte så att jorden mår bättre för varje dag som går. Jag tycker absolut att man ska tänka på hur vi kan påverka miljön på bästa sätt idag.

Sen förstår jag inte varför föräldrar vill använda sköljmedel till kläder när det är både dåligt för miljön och väldigt ohälsosamt för våra kroppar. Förstör klädernas kvalité också. Man vill väl sitt barns bästa?

Vi tvättar med tvättnötter och använder ättika till handdukar sen hänger vi upp kläderna på tork. Funkar kanonbra! :) Och min sons hud slipper onödiga kemikalier.

Alla är vi olika och bidrar på olika sätt till en bättre miljö. Vissar vegetarianer eller veganer, andra inte. Vissa struntar i sköljmedel, andra inte. Ska du ditt barns bästa så föreslår jag att du (om du inte redan gör det) bosätter dig i en stuga långt ifrån trafik samt onödig lufttrafik. Avgaser är nämligen inte heller bra för barn. Använder du parfym? Tvål? Förmodligen inte..
Svar på tråden TVÄTTMEDEL O SKÖLJMEDEL TILL BABY