• alliew

TVÄTTMEDEL O SKÖLJMEDEL TILL BABY

Joline98 skrev 2018-12-16 13:57:14 följande:

Hej! Skulle behöva hjälp då det är mitt första barn och hört man inte ska använda vanligt tvättmedel osv till bebis så... Vilket sköljmedel och tvätt medel är bra att använda till en nyfödd bebis?

Tvättmedel ska vara doftfritt, så neutral är bra.
    Sköljmedel ska du absolut inte använda, det är inte bra för barnet.
  • alliew
    Miwakaka skrev 2018-12-18 23:07:58 följande:

Haha, vissa får det att låta som om TS behövde tips på vilket råttgift som är skonsammast för barn.. gode gud!

TS ville inte, så vitt jag kan se, ha någon predikan om hur dåååååligt sköljmedel och diverse tvättmedel är för miljön (hoppas ni miljömedvetna människor slutar tvätta alls, mest skonsammast så!) TS ville veta vilket tvättmedel OCH sköljmedel som va mest skonsamt för en bebis, inget annat!

TS: ser att du redan gjort ditt val. Som med allt annat finns det en uppsjö med skonsamma alternativ, testa dig fram :) reagerar bebis testar du något annat osv. Jag har kört Via Sensitive tvättmedel och Softlan Softness and Care sköljmedel sedan födseln till min son, funkat fint till honom och mig :)

Fast dt  är ju typ den hon gör. Hon VET att sköljmedel är superdåligt för barnet ändå så använder hon det.
    Varför ens då bry sig om att köpa skonsamt tvättmedel när man ändå förstör dess effekter med sköljmedel?

Det är lite som att säga att "jag vet att cigaretter är dåliga för barn men vilka är minst dåliga så kan jag röka dem genom hela graviditeten."
Svar på tråden TVÄTTMEDEL O SKÖLJMEDEL TILL BABY