Inlägg från: 920506 |Visa alla inlägg
  • 920506

V. 12 UL, men inget foster

Hej,

I veckan var jag på besök hos min barnmorska som erbjöd ett spontant UL.

Enligt min sista mens ska jag då ha vart i v.12 (11+2). Under UL såg vi fostervatten, men inget foster i sikte. Hon sa att jag inte behöver oroa mig och att vi bokar VUL till nästa vecka, men SJÄLVKLART är jag skiträdd och oroad som aldrig förr nu.

Jag är gravid på stickan och jag känner mig fortfarande gravid.

Finns det någon som suttit i samma sits och hur gick det för er?

• Svar på tråden V. 12 UL, men inget foster
  • 920506

Jag har förstått från andra forum också att det inte finns så mycket hopp eller positiva erfarenheter liknande detta.

Beklagar till er och hoppas turen kommer eller redan kommit för er

• 920506

Ja, jag blir arg på min barnmorska när jag förstår vad jag med sannolikhet råkat ut för. Hon kunde ha informerat mig direkt.

Blir inte ett roligt besök på tisdag då vi ska göra VUL. Förstår ju vilket svar som väntar mig.

• 920506

Det var som ni alla misstänkte. Gjorde VUL nu i v. 13 och konstaterade att den dött i V. 7.

Tyvärr kommer jag att få åka in till sjukhuset om 1 vecka ock skrapa. Därefter får jag inte bli gravid igen på 6 månader. Har aldrig vart med om något som känns så ont som all denna information och att jag inte kan blicka framåt att snart få försöka igen.

Tack för alla svar från er

• 920506

Det är just Druvbörd jag också har och måste regelbundet ta kontroller där hCG mäts under 6 månader.

Jag är helt utom kunskap när det kommer till Druvbörd och läser att 1-2 fall av 1000 graviditeter drabbas av detta. Man känner sig verkligen så misslyckad av att vara en del av den lilla slumpen.

Jag vet inte varför jag måste vänta ett halvår, kanske det ökar riskerna för MA/MF, jag vet inte..

Väntan kommer i vilket fall som helst vara en evighet

Svar på tråden V. 12 UL, men inget foster