• Svar på tråden Vi som ruvar just nu!
  • mmichaela

Suck, verkar tyvärr som att det inte gick vägen för oss. Molvärk hela söndagen och på em började det komma blod och har fortsatt komma, om än väldigt lite, sedan dess. Pratade med kliniken och hon sa att om jag fortsätter blöda skulle jag testa vilket jag gjorde imorse. Negativt. Ska testa på TD också och ringa in då det är klinikens sista öppetdag innan sommarstängt men det finns inget hopp kvar här nu. Ville bara dela med mig, lycka till till er andra!

• LimeLime
    mmichaela skrev 2019-07-02 08:56:03 följande:

Suck, verkar tyvärr som att det inte gick vägen för oss. Molvärk hela söndagen och på em började det komma blod och har fortsatt komma, om än väldigt lite, sedan dess. Pratade med kliniken och hon sa att om jag fortsätter blöda skulle jag testa vilket jag gjorde imorse. Negativt. Ska testa på TD också och ringa in då det är klinikens sista öppetdag innan sommarstängt men det finns inget hopp kvar här nu. Ville bara dela med mig, lycka till till er andra!

Fy vad tråkigt! Man blir lika besviken och förkrossad varje gång..

Jag har inte testat än men kommer säkert tjuvtesta i veckan orkar inte kastas mellan hopp och förtvivlan då den ena stunden känns kört och nästa som att det kanske kanske har gått denna gången.

Ta hand om dig & varandra!
  • mmichaela
    LimeLime skrev 2019-07-02 13:21:44 följande:
    Fy vad tråkigt! Man blir lika besviken och förkrossad varje gång..

Jag har inte testat än men kommer säkert tjuvtesta i veckan orkar inte kastas mellan hopp och förtvivlan då den ena stunden känns kört och nästa som att det kanske kanske har gått denna gången.

Ta hand om dig & varandra!
    Ja fy, jag som verkligen hade stålsatt mig kunde inte hålla tårarna tillbaka... Skall bryta ihop och komma igen. Nej jag förstår det, håller verkligen tummarna för dig! Du får gärna skriva här när du testat, om du vill :) 
  • Najo
    mmichaela skrev 2019-07-02 21:07:26 följande:

Ja fy, jag som verkligen hade stålsatt mig kunde inte hålla tårarna tillbaka... Skall bryta ihop och komma igen. Nej jag förstår det, håller verkligen tummarna för dig! Du får gärna skriva här när du testat, om du vill :) 

Tråkigt att höra, denna process är så tuff. Var det ditt första försök? Har själv haft oflyt detta år med både missfall och minus i återföring av fryst embryo och i ivf. Samtidigt känns det som det enda man kan göra är att fortsätta kämpa tills det förhoppningsvis vänder.
  • mmichaela
    Najo skrev 2019-07-02 21:25:56 följande:
    Tråkigt att höra, denna process är så tuff. Var det ditt första försök? Har själv haft oflyt detta år med både missfall och minus i återföring av fryst embryo och i ivf. Samtidigt känns det som det enda man kan göra är att fortsätta kämpa tills det förhoppningsvis vänder.
    Ja det var första försöket men man kan ju inte låta bli att hoppas ändå. Åh vad tråkigt att höra, det är alla tvära kast som jag tycker känns jobbigast, allt förändras på en sekund. Nej precis, man måste ju kämpa på och oavsett vad som händer så kommer man ju alltid närmre målet. Steg för steg. Heja oss!
  • LimeLime
    mmichaela skrev 2019-07-02 21:07:26 följande:

Ja det är bara det man kan göra tyvärr vilket i sig är frustrerande att inte kunna påverka.

Jag har faktiskt fått plus så det känns jättebra men som sagt jag har fått plus tidigare som inte har lett till barn så jag är försiktigt positiv än så länge kan mkt hända.
  • mmichaela
    LimeLime skrev 2019-07-04 10:13:33 följande:
    Ja det är bara det man kan göra tyvärr vilket i sig är frustrerande att inte kunna påverka.

Jag har faktiskt fått plus så det känns jättebra men som sagt jag har fått plus tidigare som inte har lett till barn så jag är försiktigt positiv än så länge kan mkt hända.
    Åh vad roligt! Grattis! Förstår att du tar ner förväntningarna och det är väl sunt, även om det är tråkigt att man ska behöva vara så försiktig. Men förhoppningsvis är det er tur nu, lycka till!
  • LimeLime
    mmichaela skrev 2019-07-04 12:48:14 följande:

Åh vad roligt! Grattis! Förstår att du tar ner förväntningarna och det är väl sunt, även om det är tråkigt att man ska behöva vara så försiktig. Men förhoppningsvis är det er tur nu, lycka till!

Tack det hoppas jag också! Håller tummarna för att det går bra för er på nästa försök!
  • mmichaela
    LimeLime skrev 2019-07-04 12:59:46 följande:
    Tack det hoppas jag också! Håller tummarna för att det går bra för er på nästa försök!
    Tack skall du ha! Det gör det :) 
  • En5åring

Aldrig skirvit i en sån här tråd tidigare. Ska fatta mig kort. :)

28år. Lågt amh och försökt få barn i 2 år strax.

Har en 5 åring sen innan. Med en annan karl.????

Skulle vara kul o följa andra!

Ivf 1. 4 ägg 2 mogna ett befruktat. Långa protokollet. Tvär minus.

Andra ivf 6 ägg 4 mogna. (Tror alla 4 blev befruktade?) Ny metod men fortfarande långa. Fick tillbaka 2 och är nu på ruvardag 4 med en 3-dagars :)

• Amamma40
    Hej allihopa!
    Jag hoppar in här också

Jag är på ruvardag 12 med ett 3-dagars embryo. Och min testdag är 19/2

Min mens skulle ha kommit 2 dagar sedan men fick en liten blödning igår (typ lika lite som.nör man snyter sig och man får lite näsblod på pappret) igår, dock har det fortsatt idag med småfläckar. 

Allt jag har känns har varit mensvärk, trötthet och humörsvängningar. 

Jag vill inte hoppas på något, utan vara går omkring och tänker att jag kommer testa negativt 
  • Jassan123

Hej hoppar också in ! 
    Gjorde FET med ett 5 dagars i veckan och är på ruvar dag 3 🤗

Svar på tråden Vi som ruvar just nu!