Jsv17 skrev 2019-01-30 17:11:08 följande:
Beklagar verkligen
Jag har då nu 4 graviditeter bakom mig och bara ett barn...
Vad säger sjukvården? Får ni någon hjälp?
Till mig sa läkaren nu iaf att han tyckte inte jag skulle dra för stora växlar på att det råkade bli 2 i rad utan att det är förmodligen slumpen... men 3 av 4 känns inte som en slump men får väl hoppas att han har rätt. Blir det ett till kommer jag söka hjälp, förmodligen privat då jag får en känsla av att det blir noggrannare bättre då.
Vart i processen är ni nu?
Vi har en lång historia tyvärr.
Efter 3e missfallet fick vi göra en Missfallsutredning genom Landstinget som inte visade något för de tog för få prover, inte ens ett spermaprov togs.
Efter 4e missfallet åkte vi till Life clinic i Aten och fick en bättre utredning där det visade sig att jag har en autoimmun koagulationssjukdom (som ger proppar i moderkakan och missfall) och överaktivt immunförsvar. Fick behandling med Trombyl, Fragmin, kortison och intralipiddropp men missfall ändå. (Missfall nr 5).
Vi reste då till Avaclinic i Riga och mannen fick där göra Sperm dna fragmentationstest och både dnafel och fragmentationsfel hittades. Så då gjorde vi dubbeldonation (både äggdonation och spermadonation) med PGS (kromosomtest på embryona på dag 5). Vi fick 8 färska blastos och 7 var normala kromosommässigt. 2 sattes in och 5 till frysen. Men missfall ändå nr 6 (ofostrig graviditet). Eftersom embryona var normala så måste det finnas fler immunproblem att hitta.
Så vi reste då till London och gjorde en ny större immunutredning där fler immunproblem hittades.
Har även gjort ivfSerums Mensblodtest och hysto i Aten. Så det har varit en lång kamp. Du kan läsa mer på min presentationssida (klicka där du ser Undrande sökare i blå skrift så kommer du till den sidan)