• Jsv17

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Jag har precis fått mitt andra MA konstaterat, hade även ett tidigt missfall i November och det andra MAt var innan jag fick min son.

Jag tänker dock inte ge upp då vi verkligen längtar efter ett syskon, men skulle vara kul att få följas åt med andra som delar de upplevelserna då bebisverkstaden och ett ev. plus känns på ett helt annats sätt när man vet hur det kan bli....

Vi måste nu vänta 10 dagar på uppföljnings-ul men jag vet att det är kört då det bara var en hinnsäck och man kunde inte se fostret, och jag borde varit 8+2, och jag plussade på äl+10/11 så inte riktigt rimligt att det var senare heller....

Pojke 9-12-17
  • Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet
  • Jsv17
    Lita89 skrev 2019-02-11 13:42:46 följande:

Vilket härligt besked!! :) och så skönt att de tar dig på allvar. Bara att köra på nu då :):)

Ja nu är det full fokus på bebis-verkstaden igen

Hoppas du kan få bra besked också på Torsdag så är det bara köra på för er med
    Pojke 9-12-17
  • Liit
    Jsv17 skrev 2019-02-11 12:58:57 följande:

Jättebra besök hos läkaren

Allt hade kommit ut och det såg jättefint ut, hon tog sig tid och tittade på mina äggstockar och kontrollerade hela livmodern. Hade gått igenom mina blodprovet för att som hon sa ?se så hon inte kunde se något alarmerande direkt? Hon skrev även in i min journal att jag vid en eventuell ny graviditet ska få ett vul i v.7 för att kontrollera graviditeten, så nästa gång så ringer jag direkt till dem så får jag en tid till tidigt vul. Kändes jätteskönt jag fick ställa frågor och hon verkligen tog sig tid, hon tog själv upp att skulle jag få ytterligare ett missfall så ska vi starta en utredning direkt. Nu vet jag ju att de sällan kan hitta något men skulle de kunna göra det och det går att åtgärda så skulle det ju vara super, och annars vet jag ju hur vi går tillväga för att få en mer utförlig utredning. Jag känner mig väldigt lugn inför framtiden jag vet liksom alla nästa steg nu och vad jag ska göra i alla scenarion, men steg ett är att överhuvudtaget bli gravid igen, så nu ligger fokus på 100%

Skönt! Jag ska till gyn imorgon och göra ultraljud för att kolla så allt ser bra ut. Men det känns bra. Negativa test och ingen blödning längre. Så hoppas på det bästa!

?Bara? bli gravid igen då. Tur att det är roligt att göra barn :D haha
  • Lita89
    Liit skrev 2019-02-11 17:53:19 följande:

Skönt! Jag ska till gyn imorgon och göra ultraljud för att kolla så allt ser bra ut. Men det känns bra. Negativa test och ingen blödning längre. Så hoppas på det bästa!

?Bara? bli gravid igen då. Tur att det är roligt att göra barn :D haha

Åh så skönt att känna så! Jag hoppas lusten kommer tillbaka när smärtan lugnar ner sig, än så länge känner jag mest att jag inte orkar en gång till :P
  • Jsv17
    Lita89 skrev 2019-02-11 20:37:39 följande:

Åh så skönt att känna så! Jag hoppas lusten kommer tillbaka när smärtan lugnar ner sig, än så länge känner jag mest att jag inte orkar en gång till :P

Så kände jag precis efter MAt konstaterades, bara alltså jag orkar inte en gång till... hahaha men det kommer tillbaka, nu har jag ju blödit hela tiden men bara nån vecka fick gå så tittade jag på min man och tänkte han är ju rätt snygg hehe... så nu är jag superpeppad på att försöka göra bebis igen
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17

Jahopp då går man mest och funderar på NÄR man bör börja testa för äl, nu är gravtesten helt blanka, möjligtvis kan man fantisera fram ett streck om man vinklar den i olika ljus men det tar jag som negativt. Idag exakt 2 veckor sedan MAt upptäcktes och ca 1,5v efter blödningen startade så är kroppen återställd (känns det som.) Jag trodde jag skulle vara arg på kroppen och känna mig sviken (det var jag efter mitt första MA) men konstigt nog nu känner jag mig sjukt stolt över min kropp, den vet när något är fel och stannar av graviditeteterna och när den ska ?göra sig av med det? så gör den det ordentligt och på en gång och rensar ur hcg fort som attans. Jag känner en stor tillit till kroppen, den kan det här och den kommer bära graviditeten hela vägen när den är rätt Så känner jag just nu iaf och tänker hålla fast den positiva känslan så länge som möjligt, vi ska fixa detta jag och kroppen <3

Pojke 9-12-17
  • Lita89
    Jsv17 skrev 2019-02-13 09:25:46 följande:

Jahopp då går man mest och funderar på NÄR man bör börja testa för äl, nu är gravtesten helt blanka, möjligtvis kan man fantisera fram ett streck om man vinklar den i olika ljus men det tar jag som negativt. Idag exakt 2 veckor sedan MAt upptäcktes och ca 1,5v efter blödningen startade så är kroppen återställd (känns det som.) Jag trodde jag skulle vara arg på kroppen och känna mig sviken (det var jag efter mitt första MA) men konstigt nog nu känner jag mig sjukt stolt över min kropp, den vet när något är fel och stannar av graviditeteterna och när den ska ?göra sig av med det? så gör den det ordentligt och på en gång och rensar ur hcg fort som attans. Jag känner en stor tillit till kroppen, den kan det här och den kommer bära graviditeten hela vägen när den är rätt Så känner jag just nu iaf och tänker hålla fast den positiva känslan så länge som möjligt, vi ska fixa detta jag och kroppen <3

Vilket härligt inlägg! Tack för peppig inställning som faktiskt smittade av sig lite mellan gråtattackerna som fortfarande kommer. Vad jag läst mig till ska äl komma ungefär som vanligt, flo har lagt in den på mig nästa vecka, på dag 17 som vanligt.
  • Jsv17
    Lita89 skrev 2019-02-13 12:13:36 följande:

Vilket härligt inlägg! Tack för peppig inställning som faktiskt smittade av sig lite mellan gråtattackerna som fortfarande kommer. Vad jag läst mig till ska äl komma ungefär som vanligt, flo har lagt in den på mig nästa vecka, på dag 17 som vanligt.

Tack, jag är ganska pepp just nu, men gråt så länge du behöver det och så mycket du behöver, tårar är kroppen sätt att läka hjärtat och själen och de behöver också hänga med <3 Mitt första MA var jag otröstlig i typ 2v... för då kom det som en sån chock då vi faktiskt sett en bebis med tickande hjärta som sen stannade av... men nu förstår jag att det nog inte såg riktigt rätt ut även då, då jag blev flyttad bakåt och bebisen var liten för veckan så det var nog inte helt rätt från början men det förstod jag inte då. Nu (och även gången innan) hade jag typ gråtit färdigt och sörjt klart när beskeden kom för jag kände redan innan i hela kroppen att något är fel, så då har det gått snabbare att komma vidare.

Vid tidigare ma/MF har min äl iaf varit förskjuten några dagar annars skulle jag ha äl ganska snart men då man inte har en aning så tänkte jag faktiskt börja testa typ nu, då ältest ibland kan vara känsligare för hcg än gravtest så vill jag gärna få ett med svagt streck så jag ser att de kommer fungera. Skulle vara toppen att få lyckas på första försöket! Har bara gjort det en gång och det var min första graviditet (första MAt) efter det har det alltid tagit 2-3ggr så tänker att det är dags för första försöket igen
    Pojke 9-12-17
  • Nathaliejj

Sådär då var äl gjord, antingen igår eller idag men fick positivt på äl testet i måndags morse. Nu är det bara invänta bim den 26:e, läääängsta veckorna alltid..

• Jsv17
    Nathaliejj skrev 2019-02-13 14:24:18 följande:

Sådär då var äl gjord, antingen igår eller idag men fick positivt på äl testet i måndags morse. Nu är det bara invänta bim den 26:e, läääängsta veckorna alltid..

Jag veeeet! Värsta tiden när man inte kan påverka någonting bara VÄNTA!

Jag håller alla tummar och tår att det tog sig!
    Pojke 9-12-17
  • Tirin
    Jsv17 skrev 2019-02-13 09:25:46 följande:

Hej,

Vad skönt atr allt hade kommit ut! Är väl bara att köpa ett lass med lh-stickor och börja testa, är ju lite mer detektivarbete än vid vanliga cyckler! Jag hade bara tur när jag hittade flrsta ägglossningen, fick lite misstänka flytningar som jag chansade på.

Här har mensen kommit igång med dunder och brak väldigt kort inpå äl (lutealfas på bara 7 dagar brukar ha 12-14), så om någon vecka är det bara att hoppas att nästa äl dyker upp och då kör vi så det ryker. Kul att vi är fler i tråden som börjar närma oss att kunna börja försöka igen!
Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet