Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet
Hej.
Hade ett MA i dec, blev gravid direkt efter det och fick nu i veckan reda på att det också gick åt helvete. Borde varit i v 7 den här veckan, men inget syntes på ultraljudet i måndags och efter hcg prov fick jag reda på att det låg på 77 i måndags och 27 i onsdags. I princip ingenting med andra ord. Tack och lov betyder det att kroppen borde återhämta sig rätt snabbt nu. Förra missfallet testade jag väldigt starkt precis när MA:t upptäcktes och jag fick ändå äl två-tre veckor efter att blödningen slutat.
Men jag blir ju så klart orolig över om min kropp klarar av att behålla en graviditet. Två gånger i mitt liv har jag varit gravid och båda har gått fel.
Dom reagerade över mängden vita blodkroppar, så pass att dom ville ta ett till prov, plus att jag haft en del frossa sista tiden innan missfallet. Hamnade spontant på en sida om överaktivt immunförsvar där just dom två sakerna nämndes och blev så klart lite orolig. Om det faktiskt är så att min kropp attackerar graviditeten? Någon som har erfarenhet av det?