• sussovich

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Fick MA i juli 2018 (v.9) och igår startade mitt MF (v.6)... Detta är så jädra tråkigt... försökt så länge och så slutar det så här igen... undra när det kommer ta sig nu? Och jag kommer ju knappast kunna känna någon gnutta glädje nästa gång, bara oro över ett ännu till MF/MA.. Är så trött och ledsen på detta :/ ...

• sussovich
    Tirin skrev 2019-03-08 18:48:45 följande:

Beklagar sorgen! Förstår att det är riktigt tufft nu.

<3. Känner mig allmänt irriterad och arg över att kroppen sviker än så här... :'(
  • sussovich
    Jsv17 skrev 2019-03-08 19:37:08 följande:

Åhh... beklagar dina MF/MA

Har ju själv haft två på rak nu, samma veckor men omvänd ordning. Glädje kommer man nog känna ihop med en rejäl dos rädsla, man får hitta sätt att hantera den på helt enkelt, även om det är tufft <3

<3. Usch, beklagar!

Ja det blir väll så kanske :/ ..
  • sussovich
    Nube skrev 2019-03-08 20:39:05 följande:

Så tungt, skickas massa styrke kramar! Det är så hemskt när man äntligen lyckas och sedan tar det slut så fort och man står på ruta ett igen. Vi har också försökt mycket och till slut blev jag gravid med hjälp av IVF och fick min dotter. Nu lyckades vi själva för första gången ever men det slutade i missfall i tisdags... det känns också skit! :/

Hur länge hade ni försökt när du blev gravid första gången?

Ja det är så hjärtskärande...

Kul att det bra för er tillslut <3.

Beklagar, hoppas ni får ett syskon snart :) .

Ca 4 månader innan vi plussade första gången.

Kram
  • sussovich
    Lita89 skrev 2019-03-08 21:08:48 följande:

Oh, beklagar! Jag funderar också på hur det kommer kännas nästa gång, hur kommer sambon reagera osv. Kram till dig!

<3.

Denna graviditeten, så blev vi glada men skeptiska och nu när detta hände. Så kommer nog tyvärr ingen av oss bli så glada som man kanske "ska" bli, just för att vi vet att kroppen kan svika igen... Jag blev inte änns ledsen igår när det hände, jag blev bara arg och irriterad... Idag blev jag lite ledsen, men nu inget mer...

All lycka till er!

Kram
  • sussovich
    Nube skrev 2019-03-09 10:35:45 följande:

Tack :) Ja, hoppas det blir ett syskon någon gång.

Okej men förhoppningsvis blir du gravid fort denna gång. Tänker du att ni vill börja försöka direkt eller vänta lite? Och skulle det bli missfall igen har ni ju rätt till undersökning, hoppas dock att det inte behöver gå så långt! Kram

Vi tänkte köra så fort jag slutar blöda :)
Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet