Inlägg från: liebespuppe |Visa alla inlägg
  • liebespuppe

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Jag kommer in här för att skriva av mig lite.

Har äntligen lokaliserat en ägglossning efter mitt MF i december 2018.

Hade ett MF i september 2018 också.

Men efter det senaste i december har min mens varit helt upp och ner.

Ingen ägglossning och mensen har gått från en 28 dagars cykel med mens i 3-4 dagar till en 31 dagars cykel och mens i 10-12 dagar. Jag blöder också där emellan, små stänk.

GYNs lösning - hormoner. Men jag vill ju bli gravid!!

Men idag skedde det.

Visade jättetydligt på ÄL-testet och vi hade faktiskt samlag inatt. Så ska försöka mysa ikväll/imorgon för att säkra upp oss.

Men jag är modfälld och nervös...

• liebespuppe
    Smlan skrev 2019-05-06 10:16:25 följande:

Jag plussade i fredags på BIM-1. Jag var först i ett lyckorus men nu börjar jag bli väldigt nojjig. Testade först på BIM-4 och det var tokblankt, det var motsvarande dag som jag plussade med dottern. Nu när jag testade på BIM-1 var strecket jättesvagt. Testade sen med Clearblue digital och fick "Gravid 1-2 veckor". Nu har jag testat varannan dag med såna billiga stickor och strecket är fortfarande jättesvagt. Har inga gravidsymptom alls, ingen trötthet, ont i brösten, illamående, känningar i magen, verkligen ingenting. Väntar bara på att jag ska börja blöda. När jag blev gravid i höstas som sen blev MA (visade sig i vecka 11) var strecket ändå starkt på BIM.

Sen är jag förstås hellre gravid och orolig än icke-gravid och bitter så jag ska väl inte klaga men ni vet ju hur skadad man blir efter erfarenheter av MA/MF så jag hoppas jag kan bolla dessa funderingar med er. Några tankar? Eller är det bara att vänta och se....

Be om ett tidigt UL pga MAn.

Så slipper du få massa symptom OM det nu skulle vara ett MA igen. Jag hade dock supersvaga streck fram till v 15 med sonen ..
  • liebespuppe

Nu har jag plussat på BIM och BIM +2 men har fått mina missfall i v. 6 så fortfarande minst 10 helvetiska dagar kvar innan jag vågar tro att detta kaaaanske blir något.

Denna väntar tar koll på en.

Jag vågar knappt gå på toa för är så rädd att jag ska se blod i pappret.

Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet