Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Lita89 skrev 2019-02-11 09:03:31 följande:
    Hoppas det är de nya medicinerna som gör skillnaden! Tack för att du delar med dig av din historia. Man blir ju lite mörkrädd, erkänner att jag inte haft någon aning om dessa saker.
    Tack så mycket, jag hoppas också att de ska göra skillnad.

Jag har full förståelse för att människor i allmänhet inte känner till att det kan finnas så många olika saker som kan orsaka infertilitet/missfall. Det hade jag inte heller, innan vi fått våra 3 första missfall, och missfallsutredningen inte visade någonting.

Men jag misstänkte redan då att det var mitt immunförsvar som var problemet, eftersom jag har allergier och en autoimmun sjukdom. Men alla läkarna jag träffade vid missfallsutredningen som jag berättade för, att jag misstänker att det är immunförsvaret som är problemet, bara skakade på huvudet och hävdade bestämt att "en kvinnas immunförsvar kan inte orsaka fertilitetsproblem". 

Här kan du läsa hela vår historia:
    www.familjeliv.se/user/presentation/view/undrandesokare

Om du misstänker att ditt immunförsvar kan vara orsaken, så gå in i och läs i dessa trådar tråd, här finns mycket info:

www.familjeliv.se/forum/thread/63072249-vi-som-snart-ar-gravida-efter-utredning-i-aten/1

www.familjeliv.se/forum/thread/79251441-vi-som-gor-utredning-hos-dr-gorgy-i-london/1

www.familjeliv.se/forum/thread/47451750-utredning-hos-alan-e-beer/1

www.familjeliv.se/forum/thread/49826574-utredning-hos-alan-e-beer-trad-2/1

Köp boken och läs: www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/

www.fertilitetsguiden.com/wp/

Hör av dig om du har några frågor om immunbehandling så kan jag försöka svara på dem. Det finns flera olika kliniker utomlands som gör immunutredningar tex i Aten, London och USA. Jag har varit till Life clinic i Aten och FGA i London.
  • UndrandeSökare
    Jsv17 skrev 2019-02-11 12:58:57 följande:

Jättebra besök hos läkaren

Allt hade kommit ut och det såg jättefint ut, hon tog sig tid och tittade på mina äggstockar och kontrollerade hela livmodern. Hade gått igenom mina blodprovet för att som hon sa ?se så hon inte kunde se något alarmerande direkt? Hon skrev även in i min journal att jag vid en eventuell ny graviditet ska få ett vul i v.7 för att kontrollera graviditeten, så nästa gång så ringer jag direkt till dem så får jag en tid till tidigt vul. Kändes jätteskönt jag fick ställa frågor och hon verkligen tog sig tid, hon tog själv upp att skulle jag få ytterligare ett missfall så ska vi starta en utredning direkt. Nu vet jag ju att de sällan kan hitta något men skulle de kunna göra det och det går att åtgärda så skulle det ju vara super, och annars vet jag ju hur vi går tillväga för att få en mer utförlig utredning. Jag känner mig väldigt lugn inför framtiden jag vet liksom alla nästa steg nu och vad jag ska göra i alla scenarion, men steg ett är att överhuvudtaget bli gravid igen, så nu ligger fokus på 100%

Skönt att höra att det gick bra hos läkaren, och allt från missfallet kommit ut redan, och att hon vill hjälpa dig fixa missfallsutredning i Sverige om du behöver det. Nu jag hoppas att det går bra för dig denna nästa gång så du inte ska behöva någon utredning.

Skulle du sen behöva immunutredning så vänd dig till Dr D på Life clinic: www.lifeclinic.gr/

Vill du öka chanserna så kan du ju testa att köpa receptfri Progesteronkräm och testa inför denna gång om du vill. Googla Progesterall så hittar du. Bruksanvisning medföljer.

Samt köpa Albyl Minor 250mg på Apotea och dela varje tablett i 3 delar och ta en tredjedels tablett per dag.

Kan också tipsa dig om att göra ivfSerums Mensblodtest, som man gör hemifrån och skickar med posten till labbet i Aten. Man kan nämligen ha baciller därinne utan symptom och utan att de svenska testerna visat något. Om man har baciller därinne så kan de försvåra implantationen när embryot försöker fästa och då kan resultatet bli minus eller missfall. Om baciller hittas så får både du och mannen varsitt EU-recept på antibiotika som kan lösas ut på svenskt apotek.

Man skriver i följebrevet att man vill göra BÅDE Locus Medicius testet och 11 in one testet. Det kostar totalt 300euro inkl receptskrivning: www.ivfserum.com/infection-screening/

När nya medlemmar kommer till Atentråden brukar jag rekommendera dem följande steg:
    1. Köp Is your body babyfriendly boken och läs den, det lär man sig massor på !
    2. Gör ivfSerums Mensblodtest
    3. Boka tid hos Dr D för immunutredning och Serum för hysto under samma Atenresa. Då har du ökat dina chanser rejält att det ska gå bra nästa gång.
    www.ivfserum.com/hysteroscopy-with-implantation-cuts/

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Lita89 skrev 2019-02-19 05:56:24 följande:

Nu behöver jag hjälp... tog ett äl-test nu på morgonen (advanced) och det visade fast smiley?? Det är för tidigt! Enl min vanliga cykel ska jag ha äl på lördag. Det måste vara hormoner kvar i kroppen väl? Har tagit gravtest och det var blankt, möjligtvis en liten skugga på. Har fortfarande bruna flytningar.

Cykeln kan komma i olag efter ett missfall, så du kan få ägglossning tidigare eller senare än vanligt.
  • UndrandeSökare
    Frekvens skrev 2019-02-21 10:22:48 följande:

Hej alla!

Fick mitt andra missfall för två veckor sedan. Tankarna snurrar och jag undrar hur många fler man kommer att behöva genomgå, hur många man orkar. Fan också.

Hej ! Beklagar dina 2 missfall. Jag förstår att det är jobbigt. Om man fått 3 missfall i rad utan barn emellan så kan man få göra en missfallsutredning. Då kontaktar man Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och säger att man vill ställa sig i kö för en sådan utredning.

Jag och min man har haft 6 missfall, efter 3e gjorde vi en missfallsutredning i Sverige, som tyvärr inte visade något. Efter 4e hittade jag Atentråden här på Familjeliv och vi reste till Aten för en bättre utredning där. Den visade att jag har en blodkoagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar. Fick behandling med Intralipiddropp, Kortisontabletter, Fragmin och Trombyl.

Det kan nämligen vara kvinnans immunförsvar som orsakar missfallen. Men detta "tror inte" svenska läkarkåren på.

Men börja med den svenska utredningen, om inget hittas, vänd er utomlands direkt. I Sverige finns tyvärr ingen bra hjälp att få om man lider av upprepade missfall.

Jag kan tipsa dig om www.fertilitetsguiden.com

Samt boken "is your body babyfriendly" av Alan E Beer. Finns på Bokus och Adlibris för ca 200kr.

Läs gärna i Atentråden också. Den heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".
  • UndrandeSökare
    Liit skrev 2019-02-21 11:05:19 följande:

Skulle vara en smiley där, glömmer bort att man inte kan göra såna här på fl :D

Det går att göra smileys, om du skriver : och sen )

:)
  • UndrandeSökare
    Frekvens skrev 2019-02-21 10:53:56 följande:

Så himla fin du är. Tack!

Varsågod, skriv gärna ner tipsen, så har du kvar dem om du skulle behöva dem i framtiden.
  • UndrandeSökare
    Ellendellen skrev 2019-02-22 06:58:43 följande:

Hej är det ok att hoppa in här?

Jag har haft tre MA i rad, inga barn, gjorde en missfallsutredning i januari som inte visade någonting. Nu ska vi försöka igen och när jag blir gravid så ska läkaren skriva ut trombyl och progesteron som ska hjälpa för att få behålla. 

Jag känner igen mig så mycket i det ni skriver om tålamodet, allt tar sån lång tid BLIR GALEN. 

Kram på er

Beklagar dina 3 missfall och att missfallsutredningen inte visade något. Det var samma sak för oss, inga barn sen innan, haft 6 missfall, svensk missfallsutredning efter 3e visade inget, inga fel hittades för de tog för få prover. Inte ens ett spermaprov togs.

Efter 4e missfallet hittade jag Atentråden, och vi åkte till Life clinic i Aten och fick en mycket bättre utredning där. Den visade att jag har en blodkoagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar. Fick behandling med Intralipiddropp, prednisolon, Fragmin och Trombyl.

Tyvärr finns det inte mycket hjälp att få i Sverige om man får upprepade missfall. Ivf hjälper inte (som det kan göra för de som har svårt att få barn). Man måste först hitta orsaken till missfallen, annars kommer man bara få fler missfall med ivf.

Men vill du redan nu få tillgång till Trombyl och Lutinus och andra stödmediciner så vänd dig till Marie på Fertilitetplus i Stockholm eller nån privat gyn.

Annars kan man köpa receptfria Albyl Minor 250 mg och dela varje tablett i 3 och ta en tredjedelstablett per dag. Det motsvarar Trombyl 75mg.

Det finns också receptfria Progesteronkrämer som Progesterall och Matriarch som man kan köpa på nätet och smörja sig med, man börjar efter ägglossning och håller på tills mensen kommer eller till v.14 i graviditeten.

Det kan finnas flera olika orsaker till missfall, men svenska läkare skyller endast på dåliga ägg eller otur, men det ska du inte tro på ! Orsaken kan gärna vara spermierna eller något annat. För oss har visat sig (efter flera utredningar utomlands) bero på dnafel på spermierna och mitt överaktiva immunförsvar som ser dem som inkräktare och dödar embryona.

Men dessa saker testas tyvärr EJ för vid svenska missfallsutredningar för svenska läksre "tror inte" att kvinnors immunförsvar kan orsaka fertilitetsproblem.

Läs gärna mer på www.fertilitetsguiden.com och jag kan också rekommendera boken "is your body babyfriendly" av Alan E Beer. Finns på Bokus och Adlibris för ca 200kr.

Kan också tipsa om Atentråden. Den heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

Om du har råd och känner att du vill göra en utredning utomlanfs så kontakta mig så kan du få mer info. Jag har gjort utredning både i Aten och i London.
  • UndrandeSökare
    Ellendellen skrev 2019-02-24 09:48:03 följande:

Är det någon som fått nått utskrivet till nästa graviditet för att få behålla? 

Det som man kan få utskrivet (stödmediciner) för att slippa missfall nästa gång är:Trombyl, Fragmin, prednisolon och intralipiddropp. Det kan man få genom Marie på Fertilitetplus i Stockholm, eller om man gör en immunutredning via Dr D på Life clinic i Aten.

Om man gör en immunutredning via Dr Gorgy i London kan man även förutom Trombyl, Fragmin och Prednisolon, även få utskrivet Humira, Neupogen, progesteronsprutor, högdos folsyra, ivigdropp etc.

Detta är det jag fått utskrivet.
Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet