Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet
Jag har full förståelse för att människor i allmänhet inte känner till att det kan finnas så många olika saker som kan orsaka infertilitet/missfall. Det hade jag inte heller, innan vi fått våra 3 första missfall, och missfallsutredningen inte visade någonting.
Men jag misstänkte redan då att det var mitt immunförsvar som var problemet, eftersom jag har allergier och en autoimmun sjukdom. Men alla läkarna jag träffade vid missfallsutredningen som jag berättade för, att jag misstänker att det är immunförsvaret som är problemet, bara skakade på huvudet och hävdade bestämt att "en kvinnas immunförsvar kan inte orsaka fertilitetsproblem".
Här kan du läsa hela vår historia:
www.familjeliv.se/user/presentation/view/undrandesokare
Om du misstänker att ditt immunförsvar kan vara orsaken, så gå in i och läs i dessa trådar tråd, här finns mycket info:
www.familjeliv.se/forum/thread/63072249-vi-som-snart-ar-gravida-efter-utredning-i-aten/1
www.familjeliv.se/forum/thread/79251441-vi-som-gor-utredning-hos-dr-gorgy-i-london/1
www.familjeliv.se/forum/thread/47451750-utredning-hos-alan-e-beer/1
www.familjeliv.se/forum/thread/49826574-utredning-hos-alan-e-beer-trad-2/1
Köp boken och läs: www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/
www.fertilitetsguiden.com/wp/
Hör av dig om du har några frågor om immunbehandling så kan jag försöka svara på dem. Det finns flera olika kliniker utomlands som gör immunutredningar tex i Aten, London och USA. Jag har varit till Life clinic i Aten och FGA i London.