Jsv17 skrev 2019-04-27 19:26:30 följande:
Hej tjejer,
Ska uppdatera lite om hur det går för mig, det har varit lite omtumlande senaste tiden.
Jag trodde ju att jag fick mens, och den var i princip som vanligt. Så i Måndags så skulle jag ta ett äl-test då jag borde haft äl typ nu i dagarna och jag brukar börja några dagar innan, ältestet blev till min förvåning megapositivt, det blev positivt medan kag höll fet i handen... och jag förstod direkt då jag känt mig lite konstig typ som att jag var gravid, mycket riktigt gravtestet jag då doppade ner direkt efter var också tydligt positivt, men förstod också direkt att något inte var rätt, jag tänkte direkt att jag fått ett utomkveds. Besökte gyn i Tisdags, där kunde man med vul inte se någon gravidtet i livmoder (vilket jag förstod få jag också börjat blöda igen) men heller inget på äggledare eller nån vätska i buken, jag andades ut lite hcg i blodet var 120, jag borde varit i typ v.7... Så jag tänkte ytterligare ett missfall, fick telefontid för att diskutera uppstart av utredning nu efter 3:e missfallet på rad, då ringer de upp igen på fredagen efter mitt uppföljnings-hcg, det ÖKAR, till 190... så inte nog för en frisk graviditet (vilket jag redan visste) men nu kvarstår risken för X, eller jag ska vara ärlig, allt pekar på den fast de inte kunde hitta det i Tisdags. Har jag tur så löser kroppen det själv, men nytt blodprov och vul på Måndag, ska åka in akut om jag får ont, men då jag inte har ont och inte blöder kraftigt så valde läkaren att avvakta och se om kroppen kanske löser det själv, så håll gärna tummarna för det <3
Så mycket ska man behöva gå igenom på den här resan, men konstigt nog känner jag mig bara ännu mer bestämd att fortsätta framåt, jag SKA lyckas till slut
Åh beklagar! Tycket det låter som att du är en fighter, bra att ha den inställningen, kämpa på! Det kommer att gå till sist, men fy vilken jäkla resa det kan vara att försöka få barn...