Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet
hurra för att gå på toa och upptäcka massa flytningar! (Tänk om någon hade sagt så för ett år sen ;D). Nu ska sambon bara övertalas om att magsjukan inte smittar längre.
hurra för att gå på toa och upptäcka massa flytningar! (Tänk om någon hade sagt så för ett år sen ;D). Nu ska sambon bara övertalas om att magsjukan inte smittar längre.
Nu börjar jag känna mig frustrerad... äl-testen blir inte det minsta starkare, och trots att allt i min kropp signalerar att äl är på g (flytningar etc.) så bekräftar testen verkligen inte det just nu... vill väldigt gärna ha ett positivt äl-test för att iaf ha ett hum om hur långt gången jag är om jag nu skulle ha turen att bli gravid direkt... Jag är positiv för det mesta men ibland blir man bara så frustrerad på hela grejjen, kom igen kroppen liksom! Men sedan förstår jag ju att jag måste ge kroppen tid, men tålamodet är det lite si och så med just nu... haha men vi kör på med varannan dag liggandet och fortsätter testa varje eftermiddag och bara håller tummarna att jag får en stegring snart...
Håller verkligen tummarna för alla er som haft äl, skulle vara toppen med fler plus i tråden!
Hej allihop,
Jag hoppar in här. Jag fick ett konstaterat MA i vecka 11 tidigt i december. Fostret hade dött redan i vecka 5-6 men ville tydligen inte komma ut själv. Åt cytotec och blödde otroliga mängder så jag trodde allt hade gått bra men jag tog graviditetstest kontinuerligt och de gav utslag i flera veckor efteråt. Fick tjata till mig ett återbesök och då visade det sig finnas rester kvar. Fick en ny cytotec-omgång och då kom allt ut. Men det blev en långdragen process alltihop och jag som bara ville komma igång med försöken igen. Vi hann till slut med ett försök till oktober-bebis men det lyckades inte. Nu har jag precis haft ÄL, igår eller i fredags, och håller tummarna för en november-bebis :) BIM blir 9-10 mars. Hänger gärna med i tråden under dem här olidliga väntan :)
Bara för att jag gnällde igår fick jag positivt ältest idag! Tjoho! Endast tre dagar förskjutet. Kroppen är bra märklig. Hoppas den är sugen på att bli gravid också.
Min äl va också ungefär 3 dagar förskjuten vid missfall, blev gravid då direkt :)
Tjoho!! Heja kroppen! Hoppas det smittar av sig för här vägrar äl-testen stegra sig! Men vi fortsätter varannan dag för säkerhetsskull, då jag iaf har äl-flytningar fortfarande så bara köra på och hoppas
Haha det fungerade nog! Första tydliga stegringen ikväll, inte positivt men det där strecket behöver man inte vinkla i ljuset för att hitta iaf! Så nu hoppas jag på ett ännu starkare imorn! Och äl typ på Torsdag skulle sitta fint
Så kul att vi är några stycken som har äl ungefär samtidigt, blir kanske en ännu mer spännande väntan :))
Ser ni något? Har känt mig lite konstig senaste dagarna. Sådär gravid konstig känsla i kroppen.
Där satt den! Men jag räknar äl som idag, då jag tror det verkligen var gränsfall positivt igår
Ikväl blir det ligga av hahaha