Lita89 skrev 2019-02-13 12:13:36 följande:
Vilket härligt inlägg! Tack för peppig inställning som faktiskt smittade av sig lite mellan gråtattackerna som fortfarande kommer. Vad jag läst mig till ska äl komma ungefär som vanligt, flo har lagt in den på mig nästa vecka, på dag 17 som vanligt.
Tack, jag är ganska pepp just nu, men gråt så länge du behöver det och så mycket du behöver, tårar är kroppen sätt att läka hjärtat och själen och de behöver också hänga med <3 Mitt första MA var jag otröstlig i typ 2v... för då kom det som en sån chock då vi faktiskt sett en bebis med tickande hjärta som sen stannade av...

men nu förstår jag att det nog inte såg riktigt rätt ut även då, då jag blev flyttad bakåt och bebisen var liten för veckan så det var nog inte helt rätt från början men det förstod jag inte då. Nu (och även gången innan) hade jag typ gråtit färdigt och sörjt klart när beskeden kom för jag kände redan innan i hela kroppen att något är fel, så då har det gått snabbare att komma vidare.
Vid tidigare ma/MF har min äl iaf varit förskjuten några dagar annars skulle jag ha äl ganska snart men då man inte har en aning så tänkte jag faktiskt börja testa typ nu, då ältest ibland kan vara känsligare för hcg än gravtest så vill jag gärna få ett med svagt streck så jag ser att de kommer fungera.

Skulle vara toppen att få lyckas på första försöket! Har bara gjort det en gång och det var min första graviditet (första MAt) efter det har det alltid tagit 2-3ggr så tänker att det är dags för första försöket igen