Jilo skrev 2019-03-25 11:02:26 följande:
Mitt barn är nu 15 månader och det är tre månader sedan jag fick mitt MA. Då ammade jag ganska mycket men nu är det två gånger om dagen (en på kvällen och en på natten). Som det ser ut just nu lär jag inte få barnet till att vilja sluta med det...:/. Skulle gärna amma lite oftare, på dagen också, men är rädd att det ska försvåra möjligheterna.
Beklagar ditt MA:( Hur gammal är din dotter?
Beklagar ditt MA också. Min dotter är 9.5 månad och jag blev gravid som sagt direkt när jag slutade helamma henne. Eftersom jag aldrig tidigare blivit gravid spontant var det en ganska stor överraskning just när det ofta sägs att amningen påverkar fertiliteten. Men jag fick mensen tillbaka 3.5 månad efter förlossningen och har haft äl regelbundet sedan dess. Nu har jag tyvärr låg amh så vi kan inte vänta för länge för att försöka få ett till barn så jag kommer nog snart sluta amma helt (nu ammar jag några gånger under dagan och hon verkar ha slutat nattamma nu vilket är jätteskönt, trodde aldrig hon skulle göra det!) Om vi behöver göra IVF så måste jag ha slutat innan dess.